Powiadom mnie o dostępności

Kolumna kierownicza do FORD FIESTA VI

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ograniczenia producenta: Trw

Tryb pracy: Elektryczny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 283,41

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

1 283,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 1 948,32 zł

Ograniczenia producenta: Trw

Tryb pracy: Elektryczny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 264,48

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

1 264,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 1 948,32 zł

car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD FIESTA VI

Kolumna kierownicza w samochodzie FORD FIESTA VI – zasada działania

Zadaniem kolumny kierowniczej we współczesnych pojazdach, takich jak FORD FIESTA VI, jest przeniesienie momentu obrotowego wygenerowanego na kierownicy na przekładnię kierowniczą. Dalej moment jest przekładany na mechanizm zwrotniczy, w efekcie czego dochodzi do skrętu kół. Rolą przekładni kierowniczej jest także zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy pojazdu. W razie wypadku czołowego absorbuje ona część energii kinetycznej, zmniejszając możliwość wystąpienia obrażeń kierowcy.

Objawy usterki kolumny kierowniczej w samochodzie FORD FIESTA VI

Kolumna kierownicza jest szczególnie często eksploatowanym elementem pojazdu FORD FIESTA VI, przez co może ulegać usterkom lub zużyciu eksploatacyjnemu. W samochodzie FORD FIESTA VI objawem niesprawności kolumny kierowniczej jest zwiększony luz wyczuwalny podczas skrętu. Zdarzają się także symptomy przeciwne, polegające na ciężkiej pracy kierownicy. Niekiedy z układu dobiegają także niepokojące odgłosy, takie jak stuki w momencie skręcania.

FORD FIESTA VI – kiedy wymienić przekładnię kierowniczą?

Przekładnia kierownicza nie powinna być wymieniania zbyt pochopnie. Należy najpierw sprawdzić, czy przyczyna problemów obserwowanych podczas skręcania nie leży w innym elemencie układu – pompie wspomagania kierownicy, przegubach napędowych itp. Najlepiej sprawdzić stan przekładni w warsztacie samochodowym, a po stwierdzeniu jej wyeksploatowania wymienić ją na nowy element. Możliwe jest także wykonanie regeneracji przekładni kierowniczej, jednak rozwiązanie to nie daje nam gwarancji długotrwałej, poprawnej pracy układu kierowniczego.