Powiadom mnie o dostępności

Kolumna kierownicza do MERCEDES-BENZ SPRINTER W901/2/3/4/5

1 produkt

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Kolumna kierownicza TRUCKTEC AUTOMOTIVE 02.37.211

Dla numeru oe: 901 460 1909

116,05

zł/szt.

Kraków: pt. 22.08

U ciebie: pt. 22.08

116,05

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MERCEDES-BENZ W901/2/3/4/5

Kolumna kierownicza w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER W901/2/3/4/5 – zasada działania

Zadaniem kolumny kierowniczej we współczesnych pojazdach, takich jak MERCEDES-BENZ SPRINTER W901/2/3/4/5, jest przeniesienie momentu obrotowego wygenerowanego na kierownicy na przekładnię kierowniczą. Dalej moment jest przekładany na mechanizm zwrotniczy, w efekcie czego dochodzi do skrętu kół. Rolą przekładni kierowniczej jest także zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy pojazdu. W razie wypadku czołowego absorbuje ona część energii kinetycznej, zmniejszając możliwość wystąpienia obrażeń kierowcy.

Objawy usterki kolumny kierowniczej w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER W901/2/3/4/5

Kolumna kierownicza jest szczególnie często eksploatowanym elementem pojazdu MERCEDES-BENZ SPRINTER W901/2/3/4/5, przez co może ulegać usterkom lub zużyciu eksploatacyjnemu. W samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER W901/2/3/4/5 objawem niesprawności kolumny kierowniczej jest zwiększony luz wyczuwalny podczas skrętu. Zdarzają się także symptomy przeciwne, polegające na ciężkiej pracy kierownicy. Niekiedy z układu dobiegają także niepokojące odgłosy, takie jak stuki w momencie skręcania.

MERCEDES-BENZ SPRINTER W901/2/3/4/5 – kiedy wymienić przekładnię kierowniczą?

Przekładnia kierownicza nie powinna być wymieniania zbyt pochopnie. Należy najpierw sprawdzić, czy przyczyna problemów obserwowanych podczas skręcania nie leży w innym elemencie układu – pompie wspomagania kierownicy, przegubach napędowych itp. Najlepiej sprawdzić stan przekładni w warsztacie samochodowym, a po stwierdzeniu jej wyeksploatowania wymienić ją na nowy element. Możliwe jest także wykonanie regeneracji przekładni kierowniczej, jednak rozwiązanie to nie daje nam gwarancji długotrwałej, poprawnej pracy układu kierowniczego.