Powiadom mnie o dostępności

Kolumna kierownicza do OPEL

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

142,86

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

142,86

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Tryb pracy: Elektryczny

Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z regulowaną kolumną kierownicy

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 205,82

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

1 205,82

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 940,54 zł

Ograniczenia producenta: Delphi, nexteer

Tryb pracy: Elektryczny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

2 866,97

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

2 866,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 2 070,09 zł

car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do OPEL

Kolumna kierownicza w samochodzie OPEL – zasada działania

Zadaniem kolumny kierowniczej we współczesnych pojazdach, takich jak OPEL, jest przeniesienie momentu obrotowego wygenerowanego na kierownicy na przekładnię kierowniczą. Dalej moment jest przekładany na mechanizm zwrotniczy, w efekcie czego dochodzi do skrętu kół. Rolą przekładni kierowniczej jest także zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy pojazdu. W razie wypadku czołowego absorbuje ona część energii kinetycznej, zmniejszając możliwość wystąpienia obrażeń kierowcy.

Objawy usterki kolumny kierowniczej w samochodzie OPEL

Kolumna kierownicza jest szczególnie często eksploatowanym elementem pojazdu OPEL, przez co może ulegać usterkom lub zużyciu eksploatacyjnemu. W samochodzie OPEL objawem niesprawności kolumny kierowniczej jest zwiększony luz wyczuwalny podczas skrętu. Zdarzają się także symptomy przeciwne, polegające na ciężkiej pracy kierownicy. Niekiedy z układu dobiegają także niepokojące odgłosy, takie jak stuki w momencie skręcania.

OPEL – kiedy wymienić przekładnię kierowniczą?

Przekładnia kierownicza nie powinna być wymieniania zbyt pochopnie. Należy najpierw sprawdzić, czy przyczyna problemów obserwowanych podczas skręcania nie leży w innym elemencie układu – pompie wspomagania kierownicy, przegubach napędowych itp. Najlepiej sprawdzić stan przekładni w warsztacie samochodowym, a po stwierdzeniu jej wyeksploatowania wymienić ją na nowy element. Możliwe jest także wykonanie regeneracji przekładni kierowniczej, jednak rozwiązanie to nie daje nam gwarancji długotrwałej, poprawnej pracy układu kierowniczego.