54 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0429JTE1086
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0429JTE1087
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0396TA2338
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040128619
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 040128618
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0396TA2339
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 03592119501
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 03593129401
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 03593129501
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: QUAQS5586HQ
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SRL1828720
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FASFT16069
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FASFT16068
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: SRL1871720
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0510690754
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0510690755
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0510690298
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MONL15101
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MONL10115
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: GSPS070137
Dostawa na środę, 3 lipca
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie FIAT PUNTO II. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie FIAT PUNTO II końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu FIAT PUNTO II, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.