9 produktów
Wybierz auto
FAG840145710
Długość [mm]: 135
Wymiar stożka [mm]: 14
Rozwiń więcej danych
54,70
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
54,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 135
Rozwiń więcej danych
47,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
47,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka: 1/6
Rozwiń więcej danych
61,25
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
61,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSPS071623
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
38,76
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
38,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Zewnętrzny, oś przednia
Długość [mm]: 135
Rozwiń więcej danych
50,38
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
50,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET54063608
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Wymagana ilość: 2
Rozwiń więcej danych
54,64
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
54,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396TA3265
41,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
41,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI850015131
Długość [mm]: 135
Wymagana ilość: 2
Rozwiń więcej danych
58,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
58,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 135
Rozwiń więcej danych
46,68
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
46,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie FIAT TIPO. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie FIAT TIPO końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu FIAT TIPO, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.