12 produktów
Wybierz auto
GSPS071768
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
37,90
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
37,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSPS071769
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
37,90
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
37,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
RTS91029132
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 116.5
Rozwiń więcej danych
54,81
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
54,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
RTS91029131
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 116.5
Rozwiń więcej danych
54,81
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
54,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET54058202
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozmiar gwintu 1: M10 x 1,5
Rozwiń więcej danych
65,58
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
65,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES2121FOCIIILH
Strona zabudowy: Z przodu z lewej
Ciężar [kg]: 0.438
Rozwiń więcej danych
45,22
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
45,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Zbieżność stożka: 1/6
Rozwiń więcej danych
61,76
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
61,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Zbieżność stożka: 1/6
Rozwiń więcej danych
63,67
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
63,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET54058101
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozmiar gwintu 1: M10 x 1,5
Rozwiń więcej danych
66,41
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
66,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FAG840149510
Długość [mm]: 116
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
57,94
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
57,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie FORD FOCUS IV. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie FORD FOCUS IV końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu FORD FOCUS IV, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.