39 produktów
Wybierz auto
Nr art: SID9836
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0412G1042
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SRL3212720
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SRL3212721
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0412G1041
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: RTS9100368
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: RTS9100369
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0439D130005
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0439D130006
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040105201
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040105200
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040112963
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 04115033637
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 04115033638
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 04216160205562
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: DYS2200480
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0429JTE310
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MONL24111
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MONL24112
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510690105
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie SAAB 900 II. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie SAAB 900 II końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu SAAB 900 II, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.