Powiadom mnie o dostępności

Pompy wspomagania do HYUNDAI SANTA FÉ

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

363,85 zł

Dostawa na wtorek, 7 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
461,41 zł

Dostawa na środę, 8 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
493,32 zł

Dostawa na środę, 8 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
415,52 zł

Dostawa na środę, 8 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do HYUNDAI

Pompa wspomagania w samochodzie HYUNDAI SANTA FÉ – jaką pełni funkcję?

Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu HYUNDAI SANTA FÉ pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.

HYUNDAI SANTA FÉ – objawy awarii pompy wspomagania

W większości samochodów HYUNDAI SANTA FÉ pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów HYUNDAI SANTA FÉ są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.

Jak przebiega wymiana pompy wspomagania w samochodzie HYUNDAI SANTA FÉ?

Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie HYUNDAI SANTA FÉ powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.