13 produktów
Wybierz auto
NTYSPWHY505
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
316,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
316,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tryb pracy: Hydrauliczny
Typ pompy: Pompa łopatkowa
451,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
451,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY37146310006
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
407,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
407,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY37146310004
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
488,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
488,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP2704
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 6
Rozwiń więcej danych
552,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
552,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
CANCSP78105GS
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 6
Rozwiń więcej danych
712,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
712,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 80
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
285,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
285,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K0502JPN
177,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
177,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV10SKV263
Ciężar [kg]: 1.96
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
338,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
338,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWHY510
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 6
Rozwiń więcej danych
414,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
414,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY37146310017
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
417,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
417,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWHY513
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
264,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
264,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWHY506
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
316,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
316,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu HYUNDAI SANTA FÉ pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów HYUNDAI SANTA FÉ pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów HYUNDAI SANTA FÉ są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie HYUNDAI SANTA FÉ powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie HYUNDAI SANTA FÉ z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu HYUNDAI SANTA FÉ należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.