7 produktów
Wybierz auto
MEY37146310006
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
424,69
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
424,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K0502JPN
177,65
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
177,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
CANCSP78105GS
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 6
Rozwiń więcej danych
720,47
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
720,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY37146310004
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
509,06
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
509,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV263
Ciężar [kg]: 1.96
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
328,49
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
328,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 80
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
284,26
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
284,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWHY513
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
276,64
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
276,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu HYUNDAI SANTA FÉ I pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów HYUNDAI SANTA FÉ I pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów HYUNDAI SANTA FÉ I są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie HYUNDAI SANTA FÉ I powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie HYUNDAI SANTA FÉ I z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu HYUNDAI SANTA FÉ I należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.