16 produktów
Wybierz auto
Producenci
MEY53146310000
Ciśnienie robocze [bar]: 115
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
477,64
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
477,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY53146310004
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
692,76
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
692,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWLR019
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
328,85
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
328,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
431,00
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
431,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWLR009
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
226,69
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
226,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV10SKV265
Ciężar [kg]: 1.98
Ciśnienie robocze [bar]: 130
Rozwiń więcej danych
320,74
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
320,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV310
547,33
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
547,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY53146310003
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
597,69
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
597,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP4227
Tryb pracy: Hydrauliczny
691,54
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
691,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY53146310002
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
461,84
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
461,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWLR007
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
243,70
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
243,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWLR011
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wolnobieżnego
Rozwiń więcej danych
265,89
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
265,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWBM020
Opcja wyposażenia: Fp-42
Ograniczenia producenta: Luk, zf
Rozwiń więcej danych
230,90
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
230,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGAPSP4206
602,74
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
602,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tryb pracy: Hydrauliczny
Typ pompy: Pompa łopatkowa
802,48
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
802,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV266
Ciężar [kg]: 2.13
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
303,05
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
303,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu LAND ROVER RANGE ROVER pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów LAND ROVER RANGE ROVER pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów LAND ROVER RANGE ROVER są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie LAND ROVER RANGE ROVER powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie LAND ROVER RANGE ROVER z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu LAND ROVER RANGE ROVER należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.