Powiadom mnie o dostępności

Pompy wspomagania do LAND ROVER RANGE ROVER III

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ciśnienie robocze [bar]: 132, Tryb pracy: hydrauliczny, Rodzaj zaworu: zawór ograniczający cisnie...
1 309,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie [bar]: 132, Tryb pracy: hydrauliczny, Rodzaj zaworu: zawór ograniczający cisnienie, Kie...
286,32 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 2.13, Ciśnienie robocze [bar]: 120, Koła pasowe: z kołem pasowym, Kierunek obrotó...
398,84 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie robocze [bar]: 120, Tryb pracy: hydrauliczny, Ilość żeber: 8
464,20 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Opcja wyposażenia: FP-42, Ograniczenia producenta: LUK, ZF, Tryb pracy: hydrauliczny, Koła pasowe:...
289,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: ZF, Tryb pracy: hydrauliczny, Ilość żeber: 5, śr. koła pasowego [mm]: ...
362,68 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do LAND ROVER

Pompa wspomagania w samochodzie LAND ROVER RANGE ROVER III – jaką pełni funkcję?

Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu LAND ROVER RANGE ROVER III pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.

LAND ROVER RANGE ROVER III – objawy awarii pompy wspomagania

W większości samochodów LAND ROVER RANGE ROVER III pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów LAND ROVER RANGE ROVER III są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.

Jak przebiega wymiana pompy wspomagania w samochodzie LAND ROVER RANGE ROVER III?

Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie LAND ROVER RANGE ROVER III powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.

LAND ROVER RANGE ROVER III – koło pasowe pompy wspomagania

W samochodzie LAND ROVER RANGE ROVER III z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.

Na co zwrócić uwagę przy doborze koła pasowego pompy wspomagania do samochodu LAND ROVER RANGE ROVER III?

Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu LAND ROVER RANGE ROVER III należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.