41 produktów
Wybierz auto
SKV10SKV082
Ciężar [kg]: 2.75
Ciśnienie robocze [bar]: 70
Rozwiń więcej danych
358,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
358,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4845100100
Tryb pracy: Hydrauliczny
567,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
567,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4845100400
Tryb pracy: Hydrauliczny
449,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
449,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV287
Ciężar [kg]: 1.91
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
438,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
438,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWTY003
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
427,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
427,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWTY010
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
316,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
316,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWTY024
Tryb pracy: Hydrauliczny
Typ pompy: Pompa zębata
506,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
506,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWTY021
Ograniczenia producenta: Prepared for sensor
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
304,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
304,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP183
196,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
196,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWTY004
318,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
318,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWTY019
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielorowkowym
Rozwiń więcej danych
294,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
294,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWTY028
Tryb pracy: Hydrauliczny
475,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
475,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP9100
449,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
449,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP9104
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 7
Rozwiń więcej danych
533,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
533,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP184
310,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
310,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW670060
Ciężar [kg]: 1.8
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
354,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
354,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV284
Ciężar [kg]: 1.85
Ciśnienie robocze [bar]: 70
Rozwiń więcej danych
347,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
347,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWTY008
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
243,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
243,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWTY002
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
323,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
323,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV311
403,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
403,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu TOYOTA pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów TOYOTA pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów TOYOTA są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie TOYOTA powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie TOYOTA z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu TOYOTA należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.