43 produktów
Wybierz auto
NTYSPWTY003
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
418,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
418,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV082
Ciężar [kg]: 2.75
Ciśnienie robocze [bar]: 70
Rozwiń więcej danych
262,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
262,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV285
Ciężar [kg]: 2
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
306,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
306,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV298
407,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
407,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP9104
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 7
Rozwiń więcej danych
528,68
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
528,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV032
Ciężar [kg]: 1.8
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
276,26
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
276,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENPI1135
Ograniczenia producenta: Toyoda
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
523,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
523,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 304,14 zł
BLUADT39511
Ciężar [kg]: 1.57
Zdjęcie producenta: 1
544,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
544,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8TL359003171
Ciśnienie [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
422,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
422,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4845100400
Tryb pracy: Hydrauliczny
390,70
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
390,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4845100100
Tryb pracy: Hydrauliczny
492,58
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
492,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWTY028
Tryb pracy: Hydrauliczny
470,90
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
470,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWCH041
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ciężar brutto [kg]: 1.76
409,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
409,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWTY002
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
304,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
304,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWTY008
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
214,55
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
214,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWTY010
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
308,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
308,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWTY004
315,08
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
315,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWTY016
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
323,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
323,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWTY021
Ograniczenia producenta: Prepared for sensor
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
302,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
302,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWTY024
Tryb pracy: Hydrauliczny
Typ pompy: Pompa zębata
503,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
503,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu TOYOTA pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów TOYOTA pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów TOYOTA są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie TOYOTA powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie TOYOTA z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu TOYOTA należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.