109 produktów
Wybierz auto
04217146310029
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
482,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
482,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY5146310021
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
693,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
693,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX480167
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
490,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
490,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00000101
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
1 321,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
1 321,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV074
Ciężar [kg]: 2.2
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
502,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
502,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV257
Ciężar [kg]: 2.15
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
391,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
391,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENPI1089
Ograniczenia producenta: Delphi - sag
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
484,75
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
484,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 304,43 zł
MEY7146310040
Ciśnienie robocze [bar]: 128
Tryb pracy: Hydrauliczny
607,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
607,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP2300
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 105
Rozwiń więcej danych
503,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
503,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP036
Dla numeru oe: 32416750423, 32416760036
Ograniczenia producenta: Luk
Rozwiń więcej danych
237,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
237,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWFR012
Opcja wyposażenia: Pressure switch (+)
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
311,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
311,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP9701
590,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
590,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP9705
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 105
Rozwiń więcej danych
437,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
437,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP9715
Ilość żeber: 6
Śr. koła pasowego [mm]: 136
Rozwiń więcej danych
856,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
856,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP9708
801,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
801,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 110
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
464,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
464,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8TL359003001
Ciśnienie [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
486,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
486,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOSKS00000098
Ciśnienie robocze [bar]: 104
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
894,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
894,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAMPP124
541,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
541,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
354,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
354,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VOLVO pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VOLVO pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VOLVO są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VOLVO powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VOLVO z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VOLVO należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.