13 produktów
Wybierz auto
Producenci
0438PP036
Dla numeru oe: 32416750423, 32416760036
Ograniczenia producenta: Luk
Rozwiń więcej danych
250,89
zł/szt.
Kraków: śr. 19.11
U ciebie: śr. 19.11
250,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWFR012
Opcja wyposażenia: Pressure switch (+)
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
311,54
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
311,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP2300
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 105
Rozwiń więcej danych
503,65
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
503,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOSKS01000068
Ciśnienie robocze [bar]: 104
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
750,60
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
750,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 410,00 zł
0429JPR580
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
641,60
zł/szt.
Kraków: śr. 19.11
U ciebie: śr. 19.11
641,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 461,16 zł
0429JER161
Ograniczenia producenta: Trw
Tryb pracy: Elektro-hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
1 365,74
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
1 365,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 1 094,31 zł
0510480112
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
393,41
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
393,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
04217146310025
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
513,51
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
513,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV091
Ciężar [kg]: 3
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
345,69
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
345,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7146310025S
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
605,71
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
605,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 100
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
401,06
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
401,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9054JPN
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
422,79
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
422,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRI715520365
Ograniczenia producenta: Pulley height 102mm
Ciśnienie [bar]: 105
Rozwiń więcej danych
385,30
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
385,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 53,14 zł
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VOLVO V50 pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VOLVO V50 pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VOLVO V50 są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VOLVO V50 powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VOLVO V50 z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VOLVO V50 należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.