Powiadom mnie o dostępności

Zbiorniki płynu wspomagania do MERCEDES-BENZ CLK W208

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Grubość [mm]: 124, Długość [mm]: 125, Szerokość [mm]: 126, Ciężar [kg]: 0.255, Zdjęcie pro...
51,08 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
63,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MERCEDES-BENZ

Zbiornik płynu wspomagania kierownicy w samochodzie MERCEDES-BENZ CLK W208 – funkcja

W samochodzie MERCEDES-BENZ CLK W208, konstruktorzy zdecydowali się na zastosowanie hydraulicznego układu wspomagania kierownicy. Jego istotnym elementem jest zbiornik płynu wspomagania, który odpowiada za przechowywanie odpowiedniej ilości płynu hydraulicznego, wymaganego do prawidłowej pracy układu. Jeżeli poziom płynu w zbiorniku jest zbyt niski, pompa pracuje bez wystarczającego poziomu smarowania, co może skutkować jej awarią (zatarciem).

MERCEDES-BENZ CLK W208 – kiedy wymienić zbiornik płynu wspomagania kierownicy na nowy?

Usterka zbiornika płynu wspomagania kierownicy polega zwykle na mechanicznym uszkodzeniu jego konstrukcji lub mocowania. Może się to zdarzyć przypadkowo przy wykonywaniu czynności serwisowych w okolicy lokalizacji zbiornika lub też podczas prac związanych właśnie z układem wspomagania i samym zbiornikiem na płyn hydrauliczny. W samochodzie MERCEDES-BENZ CLK W208 zbiornik płynu wspomagania kierownicy jest wykonany z tworzywa, więc pęknięcia na jego powierzchni mogą doprowadzić do rozszczelnienia i wycieku płynu. W przypadku zauważenia pęknięcia najlepiej wymienić zbiornik na nowy.

Jak przebiega wymiana zbiornika płynu wspomagania w samochodzie MERCEDES-BENZ CLK W208?

Ponieważ ewentualny wyciek płynu hydraulicznego może spowodować poważną w skutkach awarię pompy wspomagania, warto wymienić uszkodzony zbiornik. W samochodzie MERCEDES-BENZ CLK W208 operacja ta polega na wypompowaniu płynu i odkręceniu zbiornika z mocowań. Następny krok to montaż nowego zbiornika i wypełnienie układu odpowiednią ilością płynu wspomagania.