Układa wspomagania jest systemem hydraulicznym, który do funkcjonowania wykorzystuje płyn hydrauliczny. Jest on magazynowany w tzw. zbiorniku płynu wspomagania. Wszelkie ubytki płynu wspomagania, które występują w wyniku eksploatacji, są natychmiast uzupełniane ze zbiorniczka wspomagania. Co istotne, ze względu na niską tolerancję niedoboru płynu, poziom uzupełnienia ze zbiorniczka wspomagania musi być bardzo dokładnie dobrany.
W momencie, w którym poziom płynu hydraulicznego w układzie wspomagania jest zbyt niski, warunki pracy pompy są zbyt suche. Przekłada się to na niewystarczające smarowanie, czego efektem może być awaria pompy. Przejawia się ona hałasem spod maski w momencie skręcania, a także osłabieniem się wspomagania. W skrajnych przypadkach wspomaganie może zupełnie przestać działać. Czasami przyczyną niewłaściwego poziomu płynu hydraulicznego jest właśnie uszkodzony zbiornik wspomagania. Jako, że jest on odpowiedzialny za uzupełnianie niedoborów płynu, jego awaria będzie skutkowała pogarszaniem się komfortu jazdy, trudnością w kręceniu kierownicą, a z czasem może doprowadzić do awarii całego układu, zwłaszcza pompy wspomagania. Samodzielne „łatanie” zbiornika wspomagania jest rozwiązaniem jedynie tymczasowym i nie powinno się jeździć ze zbiornikiem w złym stanie. Jedynym wyjściem jest jego wymiana. Nie jest to element szczególnie kosztowny. Jednakże jego zaniedbanie może doprowadzić do dużo kosztowniejszych awarii, więc nie zaleca się zwlekania z wymianą.
89 produktów
Wybierz auto