12 produktów
Wybierz auto
Producenci
04210146310005
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
429,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
429,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV139
Ciężar [kg]: 2.5
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
272,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
272,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8TL359000301
Ograniczenia producenta: No
Ciśnienie [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
570,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
570,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV270
Ciężar [kg]: 2.41
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
376,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
376,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX480145
Tryb pracy: Hydrauliczny
Materiał: Aluminium
382,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
382,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR159
Ograniczenia producenta: Luk
Ciśnienie [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
494,28
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
494,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 461,16 zł
DRI715520065
Ograniczenia producenta: Unit is with tank
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
491,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
491,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 58,20 zł
0510480018
Tryb pracy: Hydrauliczny
363,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
363,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWME017
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
296,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
296,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
04210146310008
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
394,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
394,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9063JPN
Ograniczenia producenta: Luk
Ciśnienie [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
306,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
306,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP032
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
248,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
248,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ CLK W208 pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów MERCEDES-BENZ CLK W208 pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów MERCEDES-BENZ CLK W208 są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie MERCEDES-BENZ CLK W208 powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie MERCEDES-BENZ CLK W208 z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu MERCEDES-BENZ CLK W208 należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.