24 produktów
Wybierz auto
GSP203354
Długość [mm]: 763
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
323,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
323,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180918
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.82
Rozwiń więcej danych
366,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
366,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR442520
Długość [mm]: 799
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
267,73
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
267,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
290,41
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
290,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
262,86
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
262,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW181
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 800
324,06
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492562
Długość [mm]: 792
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
305,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
305,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60094
Długość [mm]: 518
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
277,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
277,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW085
Ilość zębów: 36
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
269,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
269,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980787
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 606
Rozwiń więcej danych
349,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
349,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW081
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW151
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 520
Rozwiń więcej danych
233,40
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
233,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP261285
Długość [mm]: 472
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
321,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
321,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980722
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 800
Rozwiń więcej danych
438,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
438,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
287,35
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
287,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202229
Rodzaj skrzyni biegów: Dla skrzyni 7-biegowej z podwójnym sprzęgłem
Długość [mm]: 767
Rozwiń więcej danych
388,29
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
388,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980757
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 957
Rozwiń więcej danych
411,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
411,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261283OL
Długość [mm]: 815
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
366,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
366,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
309,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
309,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183493
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.614
Rozwiń więcej danych
461,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
461,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI Q2, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI Q2 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI Q2 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI Q2 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI Q2, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI Q2 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.