27 produktów
Wybierz auto
GSP203354
Długość [mm]: 763
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
332,99
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
332,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980787
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 606
Rozwiń więcej danych
353,45
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
353,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980722
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 800
Rozwiń więcej danych
441,65
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
441,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW181
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 800
324,06
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202229
Rodzaj skrzyni biegów: Dla skrzyni 7-biegowej z podwójnym sprzęgłem
Długość [mm]: 767
Rozwiń więcej danych
356,85
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
356,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
334,12
zł/szt.
Kraków: czw. 20.03
U ciebie: czw. 20.03
334,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW085
Ilość zębów: 36
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
268,93
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
268,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
281,86
zł/szt.
Kraków: czw. 20.03
U ciebie: czw. 20.03
281,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261089
Długość [mm]: 521
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
256,09
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
256,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492562
Długość [mm]: 792
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
305,95
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
305,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW151
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 520
Rozwiń więcej danych
233,40
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
233,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS60094
Długość [mm]: 518
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
272,01
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
272,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW081
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
345,92
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
345,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
284,85
zł/szt.
Kraków: czw. 20.03
U ciebie: czw. 20.03
284,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261282OL
Długość [mm]: 523
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
390,40
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
390,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR442520
Długość [mm]: 799
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
262,63
zł/szt.
Kraków: czw. 20.03
U ciebie: czw. 20.03
262,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180918
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.82
Rozwiń więcej danych
369,87
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
369,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261285
Długość [mm]: 472
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
314,70
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
314,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980757
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 957
Rozwiń więcej danych
429,12
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
429,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980801
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 486
Rozwiń więcej danych
385,59
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
385,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI Q2, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI Q2 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI Q2 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI Q2 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI Q2, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI Q2 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.