32 produktów
Wybierz auto
04211004980637
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 479.5
Rozwiń więcej danych
371,96
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
371,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499254013
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
227,67
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
227,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4591
Długość [mm]: 481
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
443,25
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
443,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492550
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
285,03
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
285,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
583,60
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
583,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0510491215
Długość [mm]: 479.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
233,15
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
233,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP261347
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
275,74
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
275,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0100L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 119
Rozwiń więcej danych
355,73
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
355,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980746
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 593
Rozwiń więcej danych
442,08
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
442,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190101
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
329,01
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
329,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190121
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
304,54
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
304,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492260
Długość [mm]: 631
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
220,37
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
220,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWNAU028
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-au-028
1 521,92
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
1 521,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482491
Długość [mm]: 557
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
515,77
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
515,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980725
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 594
Rozwiń więcej danych
356,64
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
356,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461884
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 495
Rozwiń więcej danych
263,57
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
263,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477847
Długość [mm]: 806
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
334,36
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
334,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454209
Długość [mm]: 479.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
278,18
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
278,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461875
Długość [mm]: 475
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
268,11
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
268,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4021611
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 480
Rozwiń więcej danych
371,10
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
371,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI TT II (8J), zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI TT II (8J) można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI TT II (8J) jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI TT II (8J) półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI TT II (8J), w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI TT II (8J) są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.