35 produktów
Wybierz auto
0499205010
Długość [mm]: 586
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
296,95
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
296,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205018
Długość [mm]: 970
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
265,70
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
265,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1443100480
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 994
Rozwiń więcej danych
468,36
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
468,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
04213144980011
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 970
Rozwiń więcej danych
279,08
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
279,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205049
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
351,88
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
351,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190019
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
302,13
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
302,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205050
Długość [mm]: 637
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
305,30
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
305,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900150
Długość [mm]: 693
648,44
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
648,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205029
Długość [mm]: 586
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
221,14
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
221,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1443100370
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 588
Rozwiń więcej danych
459,86
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
459,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1210
Długość [mm]: 969
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
555,13
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
555,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1212
Długość [mm]: 652.5
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
500,04
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
500,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1209
Długość [mm]: 585
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
459,01
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
459,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1211
Długość [mm]: 642
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
661,36
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
661,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM117
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 973
Rozwiń więcej danych
331,78
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
331,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM115
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 588
Rozwiń więcej danych
268,93
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
268,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449002
Długość [mm]: 584
Wymiar gwintu: M27 x 1,5
Rozwiń więcej danych
244,78
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
244,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449003
Długość [mm]: 973
Wymiar gwintu: M27 x 1,5
Rozwiń więcej danych
282,46
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
282,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
785,81
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
785,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
942,49
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
942,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X5 E53, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X5 E53 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X5 E53 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW X5 E53 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X5 E53, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X5 E53 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.