Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do BMW X5

90 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 810, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
307,35 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 663, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
267,23 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 586, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
152,57 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 970, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
265,70 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z przodu, Długość [mm]: 709, Ciężar brutto [kg]: 3.3
396,68 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 1023, Wymiar gwintu: M27X1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębieni...
431,66 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 810, Wymiar gwintu: M27X1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie...
443,84 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 667, Wymiar gwintu: M27x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie...
Produkt kaucjonowany
355,79 zł
1 544,37 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej
375,60 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z tyłu, Numer seryjny: NWN-BM-058
1 337,99 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z tyłu, Numer seryjny: NWN-BM-064
1 792,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Długość [mm]: 588, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
283,11 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Długość [mm]: 973, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
348,02 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów, Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, Oś t...
378,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 585, Wymiar gwintu: M27x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie...
461,06 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z przodu, Długość [mm]: 705, Ciężar brutto [kg]: 5
484,47 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z przodu, Długość [mm]: 809
591,46 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z tyłu, Długość [mm]: 1347, Ciężar brutto [kg]: 12
1 321,76 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 809
607,68 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z tyłu, Długość [mm]: 1435
1 459,72 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do BMW

Wał napędowy w samochodzie BMW X5 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie BMW X5?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X5, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie BMW X5?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X5 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie BMW X5 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X5 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie BMW X5

W pojazdach BMW X5 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X5, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

BMW X5 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X5 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.