95 produktów
Wybierz auto
NTYNWNBM000
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 709
Rozwiń więcej danych
333,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
333,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201110
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
277,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
277,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492303
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
292,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
292,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492304
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
341,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
341,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205010
Długość [mm]: 586
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
299,83
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
299,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205018
Długość [mm]: 970
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
276,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
276,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205043
Długość [mm]: 1020
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
361,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
361,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205081
Długość [mm]: 810
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
310,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
310,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205123
Długość [mm]: 973
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
318,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
318,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM023
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1347
Rozwiń więcej danych
1 212,65
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
1 212,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM025
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 705
Rozwiń więcej danych
444,25
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
444,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900166
Długość [mm]: 1376
1 277,73
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
1 277,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456581
Długość [mm]: 1020
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
300,42
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
300,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
OSS46093
438,00
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
438,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305729
Długość [mm]: 1033
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
1 022,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
1 022,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSPPS900151
Dla numeru oe: 26107549305
Długość całkowita [mm]: 1314
Rozwiń więcej danych
1 289,86
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
1 289,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0911RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27
482,46
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
482,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456582
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
274,96
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
274,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
959,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
959,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
JPG1443100370
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 588
Rozwiń więcej danych
464,33
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
464,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X5, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X5 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X5 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW X5 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X5, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X5 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.