96 produktów
Wybierz auto
GSP201110
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
267,06
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
267,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205123
Długość [mm]: 973
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
306,20
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
306,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205010
Długość [mm]: 586
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
148,23
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
148,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499205018
Długość [mm]: 970
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
265,50
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
265,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205081
Długość [mm]: 810
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
298,42
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
298,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205043
Długość [mm]: 1020
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
338,71
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
338,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM000
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 709
Rozwiń więcej danych
376,70
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
376,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
322,94
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
322,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1914E70RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 8.965
Rozwiń więcej danych
586,95
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
586,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900168
1 159,93
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
1 159,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
04213144980009
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
337,93
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
337,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182023
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 9.376
Rozwiń więcej danych
278,98
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
278,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0911LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Długość 1 [mm]: 590
425,86
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
425,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0911RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27
460,33
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
460,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190132
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
356,99
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
356,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1462612
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 970
Rozwiń więcej danych
649,58
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
649,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205029
Długość [mm]: 586
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
221,14
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
221,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449002
Długość [mm]: 584
Wymiar gwintu: M27 x 1,5
Rozwiń więcej danych
239,21
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
239,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449003
Długość [mm]: 973
Wymiar gwintu: M27 x 1,5
Rozwiń więcej danych
275,99
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
275,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456582
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
267,38
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
267,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X5, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X5 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X5 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW X5 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X5, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X5 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.