95 produktów
Wybierz auto
NTYNWNBM000
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 709
Rozwiń więcej danych
326,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
326,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201110
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
261,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205010
Długość [mm]: 586
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
271,00
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
271,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205081
Długość [mm]: 810
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
292,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
292,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205123
Długość [mm]: 973
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
300,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
300,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205018
Długość [mm]: 970
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
260,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
260,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205043
Długość [mm]: 1020
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
340,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
340,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM012
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1445
1 058,22
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
1 058,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM022
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1325
Rozwiń więcej danych
1 183,22
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
1 183,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM162
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
309,62
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
309,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
326,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
326,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
275,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900139
Długość [mm]: 808
565,91
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
565,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900150
Długość [mm]: 693
589,19
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
589,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900152
Długość [mm]: 1338
1 109,71
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
1 109,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900151
Dla numeru oe: 26107549305
Długość całkowita [mm]: 1314
Rozwiń więcej danych
1 126,09
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
1 126,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900166
Długość [mm]: 1376
1 109,71
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
1 109,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK50026
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 634
Rozwiń więcej danych
427,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
427,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK50027
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1020
Rozwiń więcej danych
432,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
432,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190020
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
374,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
374,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X5, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X5 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X5 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW X5 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X5, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X5 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.