98 produktów
Wybierz auto
GSP201110
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
267,06
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
267,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205123
Długość [mm]: 973
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
306,20
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
306,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205010
Długość [mm]: 586
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
148,23
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
148,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP205081
Długość [mm]: 810
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
298,42
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
298,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205018
Długość [mm]: 970
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
265,50
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
265,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205043
Długość [mm]: 1020
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
338,71
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
338,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM000
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 709
Rozwiń więcej danych
347,24
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
347,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
04213144980009
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
337,93
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
337,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM024
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 657
Rozwiń więcej danych
447,70
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
447,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456581
Długość [mm]: 1020
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
293,27
zł/szt.
Kraków: czw. 20.03
U ciebie: czw. 20.03
293,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
948,00
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
948,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWBM117
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 973
Rozwiń więcej danych
331,78
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
331,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190132
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
356,99
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
356,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1462612
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 970
Rozwiń więcej danych
649,58
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
649,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305729
Długość [mm]: 1033
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
1 013,13
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
1 013,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNWNBM064
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-bm-064
1 707,39
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
1 707,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM089
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
405,95
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
405,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM016
Długość [mm]: 1054
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
353,62
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
353,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900151
Dla numeru oe: 26107549305
Długość całkowita [mm]: 1314
Rozwiń więcej danych
1 253,27
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
1 253,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM027
Długość [mm]: 809
579,10
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
579,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X5, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X5 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X5 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW X5 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X5, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X5 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.