36 produktów
Wybierz auto
0499205010
Długość [mm]: 586
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
281,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
281,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205018
Długość [mm]: 970
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
268,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
268,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
04213144980011
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 970
Rozwiń więcej danych
285,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
285,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
04213144980009
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
332,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
332,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190020
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
378,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
378,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1462610
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
531,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
531,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1462612
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 970
Rozwiń więcej danych
655,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
655,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0911RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27
482,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
482,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0911LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Długość 1 [mm]: 590
432,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
432,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
959,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
959,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSPPS900150
Długość [mm]: 693
566,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
566,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182023
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 9.376
Rozwiń więcej danych
285,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
285,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
329,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
329,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM115
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 588
Rozwiń więcej danych
249,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
249,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491857
Długość [mm]: 642
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
403,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
403,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1443100370
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 588
Rozwiń więcej danych
463,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
463,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1443100480
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 994
Rozwiń więcej danych
471,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
471,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900152
Długość [mm]: 1338
1 067,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
1 067,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205049
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
355,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
355,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205050
Długość [mm]: 637
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
308,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
308,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X5 E53, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X5 E53 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X5 E53 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW X5 E53 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X5 E53, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X5 E53 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.