92 produktów
Wybierz auto
FEB182693
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.706
Rozwiń więcej danych
247,38
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
247,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190148
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
274,62
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
274,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210015
Długość [mm]: 868
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
212,21
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
212,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490487
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 594
Rozwiń więcej danych
184,58
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
184,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499299196
Długość [mm]: 869
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
301,60
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
301,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
296,94
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
296,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
330,27
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
330,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MAX492575
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 865
Rozwiń więcej danych
308,20
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
308,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490309
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 868
Rozwiń więcej danych
223,17
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
223,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491106
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 860
Rozwiń więcej danych
272,65
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
272,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491107
Długość [mm]: 585
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
189,85
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
189,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK66048
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 872
Rozwiń więcej danych
322,46
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
322,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1618615
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 583
Rozwiń więcej danych
342,25
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
342,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491678
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
239,14
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
239,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491679
Długość [mm]: 590
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
264,29
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
264,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491680
Długość [mm]: 884
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
316,11
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
316,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27121
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
222,02
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
222,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWCT018
235,57
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
235,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170136
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
399,86
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
399,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170137
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 867
Rozwiń więcej danych
398,56
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
398,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN XSARA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN XSARA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN XSARA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN XSARA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN XSARA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN XSARA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.