86 produktów
Wybierz auto
0499210015
Długość [mm]: 868
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
189,82
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
189,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490487
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 594
Rozwiń więcej danych
169,72
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
169,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190148
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
274,62
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
274,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182693
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.706
Rozwiń więcej danych
251,29
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
251,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299196
Długość [mm]: 869
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
267,85
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
267,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1410L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
356,34
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
356,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1425R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
Rozwiń więcej danych
469,01
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
469,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1409RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
Rozwiń więcej danych
415,44
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
415,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1414RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
Rozwiń więcej danych
390,49
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
390,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1414LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
Rozwiń więcej danych
394,78
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
394,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1425L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
Rozwiń więcej danych
372,06
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
372,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190029
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
245,88
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
245,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
278,45
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
278,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60255
Długość [mm]: 588.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
233,66
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
233,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210128
Długość [mm]: 594
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
259,56
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
259,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
296,94
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
296,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
SNRDK66032
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 594
Rozwiń więcej danych
277,09
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
277,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66036
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 583
Rozwiń więcej danych
309,85
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
309,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210131
Długość [mm]: 583
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
243,76
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
243,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
383,50
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
383,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 97,03 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN XSARA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN XSARA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN XSARA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN XSARA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN XSARA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN XSARA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.