94 produktów
Wybierz auto
MAG302004190148
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
277,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
277,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490487
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 594
Rozwiń więcej danych
186,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
186,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB182693
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.706
Rozwiń więcej danych
254,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
254,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299196
Długość [mm]: 869
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
270,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
270,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210015
Długość [mm]: 868
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
214,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
214,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK66048
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 872
Rozwiń więcej danych
325,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
325,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR421010
Długość [mm]: 865
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
193,89
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
193,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR432774
Długość [mm]: 867
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
218,50
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
218,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR432927
Długość [mm]: 594
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
225,87
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
225,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449105
Długość [mm]: 585
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
241,89
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
241,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449106
Długość [mm]: 875
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
273,03
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
273,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR463337
Długość [mm]: 593
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
216,05
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
216,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492575
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 865
Rozwiń więcej danych
311,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
311,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210077
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 872
Rozwiń więcej danych
343,08
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
343,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1410L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
359,80
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
359,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS5400R
404,51
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
404,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1409RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
Rozwiń więcej danych
419,47
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
419,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1414LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
Rozwiń więcej danych
398,61
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
398,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK59014
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 593
Rozwiń więcej danych
325,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
325,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66027
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
293,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN XSARA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN XSARA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN XSARA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN XSARA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN XSARA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN XSARA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.