Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
95 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.32
Rozwiń więcej danych
219,98
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
219,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 868
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
212,21
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
212,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
274,62
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
274,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.706
Rozwiń więcej danych
247,38
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
247,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 594
Rozwiń więcej danych
184,60
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
184,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 869
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
301,58
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
301,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 616
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
296,94
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
296,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
Długość [mm]: 590
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
330,27
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
330,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 865
Rozwiń więcej danych
308,20
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
308,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 868
Rozwiń więcej danych
223,17
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
223,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 585
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
189,85
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
189,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 884
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
316,11
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
316,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 867
Rozwiń więcej danych
364,57
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
364,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
272,16
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
272,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
356,34
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
356,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
Rozwiń więcej danych
469,01
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
469,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 868
Rozwiń więcej danych
313,58
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
313,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 590
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
554,91
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
554,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
292,19
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
292,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
235,57
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
235,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN XSARA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN XSARA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN XSARA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN XSARA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN XSARA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN XSARA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.