92 produktów
Wybierz auto
0510490487
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 594
Rozwiń więcej danych
171,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
171,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499299196
Długość [mm]: 869
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
267,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
267,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210015
Długość [mm]: 868
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
189,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
189,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190148
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
274,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
274,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182693
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.706
Rozwiń więcej danych
252,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
252,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
378,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
378,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490488
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 592
Rozwiń więcej danych
198,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
198,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491679
Długość [mm]: 590
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
264,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
264,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170079
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 867
Rozwiń więcej danych
378,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
378,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT059
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 868
Rozwiń więcej danych
310,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
310,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
383,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
383,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 97,03 zł
FASFT27135
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
235,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
235,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27137
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
223,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
223,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27136
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
265,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
265,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190040
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
261,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
261,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490486
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 865
Rozwiń więcej danych
193,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
193,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK66027
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
290,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY40144980028
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 868
Rozwiń więcej danych
339,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
339,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6995
Długość [mm]: 855.6
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
317,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
317,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT018
211,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
211,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN XSARA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN XSARA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN XSARA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN XSARA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN XSARA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN XSARA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.