Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do FIAT DOBLO

42 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa HART 481 704

Długość [mm]: 602

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

228,84

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

228,84

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 2633

Długość [mm]: 506

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

360,53

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

360,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 217076

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

262,80

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

262,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

344,87

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

344,87

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0833

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 933

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

248,00

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

248,00

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0841

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

228,40

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

228,40

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 214 498 0058

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 611

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

272,51

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

272,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa STARLINE 18.99.610

Typ skrzyni biegów: Mt

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

458,64

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

458,64

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa STARLINE 18.99.611

Typ skrzyni biegów: Mt

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

394,39

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

394,39

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0840

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

204,83

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

204,83

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FAST FT27060

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 596

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

299,59

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

299,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

246,78

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

246,78

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

324,06

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

324,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS2203R

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Długość 1 [mm]: 933

399,95

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

399,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS2202R

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Długość 1 [mm]: 930

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

336,76

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

336,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 217013

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 501

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

186,48

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

186,48

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 217017

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 611

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

198,61

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

198,61

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 217153

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

287,78

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

287,78

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 2316

Długość [mm]: 935

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

482,58

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

482,58

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 3686

Długość [mm]: 613.5

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

426,27

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

426,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FIAT DOBLO

Wał napędowy w samochodzie FIAT DOBLO – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie FIAT DOBLO?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT DOBLO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie FIAT DOBLO?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT DOBLO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie FIAT DOBLO – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT DOBLO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie FIAT DOBLO

W pojazdach FIAT DOBLO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT DOBLO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

FIAT DOBLO – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT DOBLO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.