44 produktów
Wybierz auto
0499217153
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
282,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC2633
Długość [mm]: 506
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
356,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
356,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP217081
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
355,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
355,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR481704
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
223,63
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
223,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP217076
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
257,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
257,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490833
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 933
Rozwiń więcej danych
248,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
248,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490840
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
204,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
204,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490832
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
206,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
206,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190047
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
275,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFT017
308,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC2634
Długość [mm]: 505
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
349,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
349,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217152
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
240,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
240,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449005
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
260,44
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
260,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217019
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 928
Rozwiń więcej danych
293,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3686
Długość [mm]: 613.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
421,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
421,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
420,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
420,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
487,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
487,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
GSP217013
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
186,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
186,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04212144980058
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 611
Rozwiń więcej danych
275,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY2144980057
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 928
Rozwiń więcej danych
386,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
386,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT DOBLO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT DOBLO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT DOBLO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT DOBLO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT DOBLO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT DOBLO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.