40 produktów
Wybierz auto
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
293,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
293,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
267,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
267,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
229,95
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
229,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 506
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
359,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
359,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
386,18
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
386,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
249,17
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
249,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
327,20
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
327,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 928
Rozwiń więcej danych
390,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
390,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 928
Rozwiń więcej danych
299,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
299,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 611
Rozwiń więcej danych
202,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
202,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
190,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
190,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
220,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
220,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 596
Rozwiń więcej danych
302,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
302,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 561
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
424,48
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
424,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 613.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
425,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
425,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Długość 1 [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
340,03
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
340,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
348,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
348,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
347,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
347,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 615
Wymiar gwintu: 24x1,5
Rozwiń więcej danych
274,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
274,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
400,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
400,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT DOBLO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT DOBLO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT DOBLO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT DOBLO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT DOBLO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT DOBLO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.