Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
43 produktów
Wybierz auto
GSP217076
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
270,60
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
270,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC2633
Długość [mm]: 506
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
361,40
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
361,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP217081
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
349,58
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
349,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
420,39
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
420,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SKFVKJC5906
Długość [mm]: 505
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
397,87
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
397,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
04212144980058
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 611
Rozwiń więcej danych
281,08
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
281,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2203R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Długość 1 [mm]: 933
392,44
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
392,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1899611
Typ skrzyni biegów: Mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
394,39
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
394,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY2144980057
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 928
Rozwiń więcej danych
398,32
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
398,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
269,49
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
269,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2202R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Długość 1 [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
324,48
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
324,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27131
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
227,01
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
227,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
493,14
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
493,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
452,67
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
452,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492345
344,87
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
344,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490840
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
204,81
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
204,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27132
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
295,62
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
295,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499241007
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 932
Rozwiń więcej danych
193,64
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
193,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFT017
324,06
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449005
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
260,44
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
260,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT DOBLO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT DOBLO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT DOBLO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT DOBLO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT DOBLO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT DOBLO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.