Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do FIAT DOBLO

39 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 506

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

327,01

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

327,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

298,15

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

298,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 615

Wymiar gwintu: 24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

273,77

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

273,77

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

246,78

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

246,78

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 615

Wymiar gwintu: M24 x 1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

212,70

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

212,70

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

324,06

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

324,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Długość 1 [mm]: 930

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

324,48

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

324,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 932

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

193,64

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

193,64

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 904

Otwór o śr [mm]: 8

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

447,28

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

447,28

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 935

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

478,93

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

478,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 613.5

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

423,04

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

423,04

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

240,42

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

240,42

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 524

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

282,66

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

282,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 970

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

426,83

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

426,83

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Typ skrzyni biegów: Mt

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

306,59

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

306,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 501

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

191,96

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

191,96

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

282,31

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

282,31

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 618

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

210,08

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

210,08

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 602

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

216,86

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

216,86

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 611

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

281,07

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

281,07

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FIAT DOBLO

Wał napędowy w samochodzie FIAT DOBLO – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie FIAT DOBLO?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT DOBLO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie FIAT DOBLO?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT DOBLO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie FIAT DOBLO – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT DOBLO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie FIAT DOBLO

W pojazdach FIAT DOBLO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT DOBLO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

FIAT DOBLO – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT DOBLO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.