465 produktów
Wybierz auto
0499217178
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
297,13
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
297,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217180
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
294,12
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
294,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP217143
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
323,35
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
323,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210037
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
261,57
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
261,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190161
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
296,75
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
296,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217136
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 931
Rozwiń więcej danych
281,41
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
281,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491165
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
325,90
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
325,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217194
Długość [mm]: 523
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
186,83
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
186,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490271
Typ skrzyni biegów: Mg5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
285,01
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
285,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492341
241,61
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
241,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP217157
Długość [mm]: 919
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
322,96
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
322,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190162
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
415,10
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
415,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217099
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 638
Rozwiń więcej danych
250,17
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
250,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490272
Typ skrzyni biegów: Mg5
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
269,75
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
269,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY2144980064
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1140
Rozwiń więcej danych
538,38
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
538,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210069
Długość [mm]: 1072
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
336,84
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
336,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217080
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 938
Rozwiń więcej danych
294,76
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
294,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461919
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
235,66
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
235,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490273
Typ skrzyni biegów: Me5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
264,35
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
264,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY2144980089
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
398,90
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
398,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.