Powiadom mnie o dostępności

Przeguby i łączniki wału napędowego do PEUGEOT 308 II

8 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: MTL151930

Przegub METELLI 15-1930

Strona zabudowy: od strony koła, Wymiar gwintu: M22x1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28...
115,57 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0499810052

Przegub GSP 810052

Długość [mm]: 147, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Średnica pierścienia uszczelniaj...
83,22 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MTL151929

Przegub METELLI 15-1929

Strona zabudowy: od strony koła, Wymiar gwintu: M22x1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28...
120,62 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MAX493094

Przegub MAXGEAR 49-3094

Wymiar gwintu: M22 x 1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Wewnętrzne uzębienie, od str...
110,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: HAR482027

Przegub HART 482 027

Długość [mm]: 149, Wymiar gwintu: M22X1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Wewnętrzn...
89,75 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSP602320

Przegub GSP 602320

Długość [mm]: 378, Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24, Wewn. uzębienie, ró...
174,36 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MTL151944

Przegub METELLI 15-1944

Strona zabudowy: od strony koła, Wymiar gwintu: M22x1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28...
128,63 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSP602181

Przegub GSP 602181

Długość [mm]: 142.5, Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24, Wewn. uzębienie, r...
108,80 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PEUGEOT

Przegub wału napędowego w samochodzie PEUGEOT 308 II

Przegub wału napędowego to niezwykle ważny element w każdym pojeździe PEUGEOT 308 II. Pełni on funkcję przenoszenia napędu generowanego ze skrzyni biegów na koła samochodu. Przegub odpowiada więc zarówno za komfort, jak i bezpieczeństwo jazdy. Bez tego komponentu poruszanie się autem byłoby niemożliwe. W trakcie eksploatowania pojazdu PEUGEOT 308 II przegub wału napędowego poddawany jest sporym obciążeniom, które prowadzą do zużycia lub uszkodzeń tego elementu.

Kiedy należy wymienić przegub wału napędowego w pojeździe PEUGEOT 308 II?

Przegub wału napędowego należy wymienić, gdy część ta się zużyje lub ulegnie uszkodzeniu. Objawami możliwej awarii tego komponentu są: odgłosy stukania czy pojawienie się nietypowych dźwięków w trakcie jazdy i przyspieszania. Oznaką tego, że przegub wału napędowego powinien zostać wymieniony, są również odczuwalne wibracje. Po zdiagnozowaniu usterki należy od razu zająć się wymianą przegubu, inaczej jazda samochodem PEUGEOT 308 II nie będzie możliwa.

Łącznik wału napędowego – PEUGEOT 308 II

Łącznik wału napędowego w pojazdach PEUGEOT 308 II wygląda jak gumowa, wzmocniona tarcza. Element ten pełni funkcję łączenia kołnierza odbioru mocy z wałkiem kołnierza zdawczego skrzyni biegów. Jego głównym zadaniem jest absorbowanie wibracji, a także zmiana obciążeń powstających w układzie przenoszenia napędu. Właśnie z tego powodu, komponent ten poddawany jest działaniu zróżnicowanych sił. W wyniku dużej mocy samochodów PEUGEOT 308 II oraz dynamicznego stylu jazdy kierowców dochodzi do poważnych przeciążeń, powodujących uszkodzenia łącznika wału napędowego.

Jakie są objawy zużycia łącznika wału napędowego w aucie PEUGEOT 308 II?

Na uszkodzenie i konieczność wymiany łącznika wału napędowego w samochodach PEUGEOT 308 II, mogą wskazywać m.in. charakterystyczne uderzenia, które są odczuwalne na układzie przenoszenia napędu. Można zauważyć je głównie w trakcie przyspieszenia pojazdu. Element ten nadaje się do wymiany również wtedy, kiedy na jego powierzchni widoczne są deformacje, pęknięcia czy ubytki. Stan łącznika wału napędowego powinien być kontrolowany regularnie, raz na 1–2 lata.