Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
16 produktów
Wybierz auto
388,10
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
388,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
267,21
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
267,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8897
Długość [mm]: 680
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
382,31
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
382,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204579
Długość [mm]: 641
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
234,00
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
234,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC8874
Długość [mm]: 935
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
437,13
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
437,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
416,91
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
416,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492595
Długość [mm]: 672
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
217,77
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
217,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK59015
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 678
Rozwiń więcej danych
403,16
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
403,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 626
Rozwiń więcej danych
431,54
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
431,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66047
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 940
Rozwiń więcej danych
465,89
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
465,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8925
Długość [mm]: 920
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
420,58
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
420,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2514B7MTRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 8.59
Rozwiń więcej danych
791,34
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
791,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8873
Długość [mm]: 672
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
370,83
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
370,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
282,76
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
282,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204582
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
286,88
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
286,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204457
Długość [mm]: 921
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
280,56
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
280,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 308 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 308 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 308 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 308 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 308 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 308 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.