Powiadom mnie o dostępności

Przeguby i łączniki wału napędowego do SAAB 9-5 II

10 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: LOB306782

Przegub LÖBRO 306782

Długość [mm]: 167.8, Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27, Wewnętrzne uzębie...
631,08 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: LOB306779

Przegub LÖBRO 306779

Długość [mm]: 159.7, Wymiar gwintu: M24x1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Wewnętr...
296,26 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś przednia, oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej, Długość [mm]: 157, L...
98,40 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: od strony koła, oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej, Długość [mm]: 159...
108,88 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0499899023

Przegub GSP 899023

Długość [mm]: 160, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Średnica pierścienia uszczelniaj...
86,82 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: BGACV9504A

Przegub wału BGA CV9504A

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 26, Średnica p...
134,33 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NTYNPZPL028

Przegub NTY NPZ-PL-028

Strona zabudowy: od strony koła, Wymiar gwintu: M24X1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30...
104,57 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: od strony koła, Wymiar gwintu: M24×1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 3...
161,06 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0499821038

Przegub GSP 821038

Długość [mm]: 158, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Średnica pierścienia uszczelniaj...
97,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: LOB305860

Przegub LÖBRO 305860

Długość [mm]: 153.75, Wymiar gwintu: M24x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Wewnęt...
247,24 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SAAB

Przegub wału napędowego w samochodzie SAAB 9-5 II

Przegub wału napędowego to niezwykle ważny element w każdym pojeździe SAAB 9-5 II. Pełni on funkcję przenoszenia napędu generowanego ze skrzyni biegów na koła samochodu. Przegub odpowiada więc zarówno za komfort, jak i bezpieczeństwo jazdy. Bez tego komponentu poruszanie się autem byłoby niemożliwe. W trakcie eksploatowania pojazdu SAAB 9-5 II przegub wału napędowego poddawany jest sporym obciążeniom, które prowadzą do zużycia lub uszkodzeń tego elementu.

Kiedy należy wymienić przegub wału napędowego w pojeździe SAAB 9-5 II?

Przegub wału napędowego należy wymienić, gdy część ta się zużyje lub ulegnie uszkodzeniu. Objawami możliwej awarii tego komponentu są: odgłosy stukania czy pojawienie się nietypowych dźwięków w trakcie jazdy i przyspieszania. Oznaką tego, że przegub wału napędowego powinien zostać wymieniony, są również odczuwalne wibracje. Po zdiagnozowaniu usterki należy od razu zająć się wymianą przegubu, inaczej jazda samochodem SAAB 9-5 II nie będzie możliwa.

Łącznik wału napędowego – SAAB 9-5 II

Łącznik wału napędowego w pojazdach SAAB 9-5 II wygląda jak gumowa, wzmocniona tarcza. Element ten pełni funkcję łączenia kołnierza odbioru mocy z wałkiem kołnierza zdawczego skrzyni biegów. Jego głównym zadaniem jest absorbowanie wibracji, a także zmiana obciążeń powstających w układzie przenoszenia napędu. Właśnie z tego powodu, komponent ten poddawany jest działaniu zróżnicowanych sił. W wyniku dużej mocy samochodów SAAB 9-5 II oraz dynamicznego stylu jazdy kierowców dochodzi do poważnych przeciążeń, powodujących uszkodzenia łącznika wału napędowego.

Jakie są objawy zużycia łącznika wału napędowego w aucie SAAB 9-5 II?

Na uszkodzenie i konieczność wymiany łącznika wału napędowego w samochodach SAAB 9-5 II, mogą wskazywać m.in. charakterystyczne uderzenia, które są odczuwalne na układzie przenoszenia napędu. Można zauważyć je głównie w trakcie przyspieszenia pojazdu. Element ten nadaje się do wymiany również wtedy, kiedy na jego powierzchni widoczne są deformacje, pęknięcia czy ubytki. Stan łącznika wału napędowego powinien być kontrolowany regularnie, raz na 1–2 lata.