Darmowa dostawa od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
40 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 594
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
273,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 615
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
671,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
671,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 522
Rozwiń więcej danych
291,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
291,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 615
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
330,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
330,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 605
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
286,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
286,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 545.6
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
886,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
886,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 490
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
889,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
889,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
304,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
304,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 594
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
296,57
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
296,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 615
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
284,70
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
284,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
915,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
915,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
308,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
376,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
376,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
353,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
353,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 596
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
820,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
820,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 525
Rozwiń więcej danych
423,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
423,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 594
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
331,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
331,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 624
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
321,18
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
321,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1540
1 089,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
1 089,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia
342,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
342,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A4 B7, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A4 B7 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A4 B7 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A4 B7 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A4 B7, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A4 B7 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.