172 produktów
Wybierz auto
0499203001
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
275,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203352
Długość [mm]: 594
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
275,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203005
Długość [mm]: 614
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
259,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
259,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203273
Długość [mm]: 460
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
276,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
276,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5580
Długość [mm]: 615
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
677,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
677,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181281
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 7.186
Rozwiń więcej danych
331,42
zł/szt.
Kraków: śr. 02.07
U ciebie: śr. 02.07
331,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181798
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.47
Rozwiń więcej danych
322,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
322,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180774
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.974
Rozwiń więcej danych
340,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
340,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203058
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
312,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
312,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNAU003
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 7-biegowa
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 177,75
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
1 177,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190123
Strona zabudowy: Oś przednia
357,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
357,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
690,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
690,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0510490506
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 617
Rozwiń więcej danych
232,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
232,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX490549
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 611
Rozwiń więcej danych
251,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
251,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491090
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 522
Rozwiń więcej danych
293,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490550
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
250,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
250,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5424
Długość [mm]: 618
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
425,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
425,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190002
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
386,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
386,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
278,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
278,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5441
Długość [mm]: 596
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
465,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
465,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A4, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A4 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A4 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A4 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A4, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A4 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.