165 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
262,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
262,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 594
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
273,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
273,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 614
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
230,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
230,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.47
Rozwiń więcej danych
325,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
325,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
297,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
297,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 460
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
248,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
248,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 593
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
269,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
269,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.974
Rozwiń więcej danych
344,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
344,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 615
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
678,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
678,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 522
Rozwiń więcej danych
291,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
291,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 611
Rozwiń więcej danych
248,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
248,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
248,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
248,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 463
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
264,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
264,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 624
Rozwiń więcej danych
317,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
317,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
382,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
382,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 594
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
316,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
316,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 617
Rozwiń więcej danych
229,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
229,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 618
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
432,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
432,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 458.3
Rozwiń więcej danych
549,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
549,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 603
Rozwiń więcej danych
370,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
370,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A4, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A4 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A4 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A4 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A4, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A4 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.