22 produktów
Wybierz auto
296,23
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
296,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
322,64
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
322,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492264
Długość [mm]: 493
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
267,67
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
267,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNAU019
Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 7-biegowej
Wieloczęściowy: 2-częściowy
Rozwiń więcej danych
1 149,62
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
1 149,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18376
Strona zabudowy: Z lewej
956,26
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
956,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU008
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
268,43
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
268,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU013
Ilość zębów: 42
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
293,15
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
293,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR466950
Długość [mm]: 660
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
321,40
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
321,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP20058
Rura o śr. [mm]: 70
Długość całkowita [mm]: 1633
Rozwiń więcej danych
2 737,25
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
2 737,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 343,61 zł
1 091,10
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
1 091,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 74,18 zł
LOBGKNP20057
Rura o śr. [mm]: 70
Długość całkowita [mm]: 1648.5
Rozwiń więcej danych
2 842,67
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
2 842,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
589,64
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
589,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
619,90
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
619,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
1 133,41
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
1 133,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
GSP202251
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
358,96
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
358,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204560
Długość [mm]: 494
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
298,77
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
298,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNAU027
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1690
Rozwiń więcej danych
1 313,26
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
1 313,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
351,60
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
351,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900581
Długość [mm]: 1554
1 137,91
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
1 137,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201530OL
Długość [mm]: 496
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
389,07
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
389,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A7, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A7 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A7 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A7 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A7, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A7 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.