-5% na klocki i tarcze hamulcowe przy zakupach od 149 zł! Kod: HAMULCE5
32 produktów
Wybierz auto
0499261123
Długość [mm]: 520
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
232,08
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
232,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1054
Długość [mm]: 810
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
410,97
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
410,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1053
Długość [mm]: 547
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
340,80
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
340,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980627
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 520
Rozwiń więcej danych
375,92
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
375,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261186
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
325,06
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
325,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203304
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
308,53
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
308,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491209
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 520
Rozwiń więcej danych
244,09
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
244,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492550
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
285,03
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
285,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980685
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 806
Rozwiń więcej danych
383,86
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
383,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261020
Długość [mm]: 547
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
250,76
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
250,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203350
Długość [mm]: 495
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
300,92
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
300,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181980
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5
Rozwiń więcej danych
318,42
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
318,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ54070005701
Strona zabudowy: Z prawej
343,39
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
343,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
262,98
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
262,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
317,25
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
317,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
216,55
zł/szt.
Kraków: pt. 23.05
U ciebie: pt. 23.05
216,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
863,43
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
863,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0369VKJC1048
Długość [mm]: 519
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
509,35
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
509,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190121
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
304,54
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
304,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491701
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 808
Rozwiń więcej danych
285,60
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
285,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI TT I (8N), zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI TT I (8N) można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI TT I (8N) jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI TT I (8N) półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI TT I (8N), w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI TT I (8N) są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.