-5% na klocki i tarcze hamulcowe przy zakupach od 149 zł! Kod: HAMULCE5

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do AUDI TT I (8N)

32 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa GSP 261123

Długość [mm]: 520

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

232,08

zł/szt.

Kraków: wt. 20.05

U ciebie: wt. 20.05

232,08

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1054

Długość [mm]: 810

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

410,97

zł/szt.

Kraków: wt. 20.05

U ciebie: wt. 20.05

410,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1053

Długość [mm]: 547

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

340,80

zł/szt.

Kraków: wt. 20.05

U ciebie: wt. 20.05

340,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0627

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 520

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

375,92

zł/szt.

Kraków: wt. 20.05

U ciebie: wt. 20.05

375,92

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261186

Długość [mm]: 653

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

325,06

zł/szt.

Kraków: wt. 20.05

U ciebie: wt. 20.05

325,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203304

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

308,53

zł/szt.

Kraków: wt. 20.05

U ciebie: wt. 20.05

308,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1209

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 520

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

244,09

zł/szt.

Kraków: wt. 20.05

U ciebie: wt. 20.05

244,09

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2550

Długość [mm]: 613

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

285,03

zł/szt.

Kraków: wt. 20.05

U ciebie: wt. 20.05

285,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0685

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 806

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

383,86

zł/szt.

Kraków: wt. 20.05

U ciebie: wt. 20.05

383,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261020

Długość [mm]: 547

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

250,76

zł/szt.

Kraków: wt. 20.05

U ciebie: wt. 20.05

250,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203350

Długość [mm]: 495

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

300,92

zł/szt.

Kraków: wt. 20.05

U ciebie: wt. 20.05

300,92

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 181980

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

318,42

zł/szt.

Kraków: wt. 20.05

U ciebie: wt. 20.05

318,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa VIKA 54070005701

Strona zabudowy: Z prawej

343,39

zł/szt.

Kraków: śr. 21.05

U ciebie: śr. 21.05

343,39

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS51067

Długość [mm]: 545

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

262,98

zł/szt.

Kraków: wt. 20.05

U ciebie: wt. 20.05

262,98

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS51114

Długość [mm]: 655

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

317,25

zł/szt.

Kraków: wt. 20.05

U ciebie: wt. 20.05

317,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 454 941

Długość [mm]: 547

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

216,55

zł/szt.

Kraków: pt. 23.05

U ciebie: pt. 23.05

216,55

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 304352

Długość [mm]: 652

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

863,43

zł/szt.

Kraków: wt. 20.05

U ciebie: wt. 20.05

863,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa SKF VKJC 1048

Długość [mm]: 519

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

509,35

zł/szt.

Kraków: wt. 20.05

U ciebie: wt. 20.05

509,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190121

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

304,54

zł/szt.

Kraków: wt. 20.05

U ciebie: wt. 20.05

304,54

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1701

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 808

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

285,60

zł/szt.

Kraków: wt. 20.05

U ciebie: wt. 20.05

285,60

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do AUDI TT I (8N)

Wał napędowy w samochodzie AUDI TT I (8N) – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie AUDI TT I (8N)?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI TT I (8N), zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie AUDI TT I (8N)?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI TT I (8N) można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie AUDI TT I (8N) – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI TT I (8N) jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie AUDI TT I (8N)

W pojazdach AUDI TT I (8N) półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI TT I (8N), w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

AUDI TT I (8N) – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI TT I (8N) są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.