34 produktów
Wybierz auto
MEY1004980721
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 554.5
Rozwiń więcej danych
297,66
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
297,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1053
Długość [mm]: 547
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
340,74
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
340,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261123
Długość [mm]: 520
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
227,67
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
227,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP261186
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
328,65
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
328,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980627
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 520
Rozwiń więcej danych
403,04
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
403,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492550
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
285,02
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
285,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1054
Długość [mm]: 810
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
412,16
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
412,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980686
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 810.5
Rozwiń więcej danych
467,32
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
467,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203304
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
308,53
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
308,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54060
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 810.5
Rozwiń więcej danych
413,40
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
413,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ54070007201
Strona zabudowy: Z lewej
295,80
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
295,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190121
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
304,54
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
304,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491700
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 544
Rozwiń więcej danych
227,16
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
227,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491701
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 808
Rozwiń więcej danych
285,58
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
285,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492549
Długość [mm]: 481
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
263,28
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
263,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190289
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
293,76
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
293,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190291
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
304,49
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
304,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1048
Długość [mm]: 519
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
513,07
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
513,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
859,38
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
859,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
871,53
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
871,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI TT I (8N), zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI TT I (8N) można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI TT I (8N) jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI TT I (8N) półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI TT I (8N), w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI TT I (8N) są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.