37 produktów
Wybierz auto
MEY1004980721
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 554.5
Rozwiń więcej danych
291,36
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
291,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1053
Długość [mm]: 547
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
345,45
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
345,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261123
Długość [mm]: 520
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
234,33
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
234,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1054
Długość [mm]: 810
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
444,85
zł/szt.
Kraków: czw. 03.07
U ciebie: czw. 03.07
444,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261186
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
328,22
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
328,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980627
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 520
Rozwiń więcej danych
391,09
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
391,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203304
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
311,53
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
311,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492550
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
287,81
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
287,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980685
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 806
Rozwiń więcej danych
387,59
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
387,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491209
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 520
Rozwiń więcej danych
246,48
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
246,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04211004980686
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 810.5
Rozwiń więcej danych
452,68
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
452,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190289
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
296,61
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
296,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54060
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 810.5
Rozwiń więcej danych
412,70
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
412,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR464365
Długość [mm]: 520
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
234,62
zł/szt.
Kraków: czw. 03.07
U ciebie: czw. 03.07
234,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190121
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
307,50
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
307,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ54070005701
Strona zabudowy: Z prawej
420,46
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
420,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
217,60
zł/szt.
Kraków: czw. 03.07
U ciebie: czw. 03.07
217,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS9619L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 108
404,40
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
404,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9619R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 108
Rozwiń więcej danych
380,00
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
380,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491700
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 544
Rozwiń więcej danych
228,23
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
228,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI TT I (8N), zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI TT I (8N) można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI TT I (8N) jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI TT I (8N) półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI TT I (8N), w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI TT I (8N) są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.