35 produktów
Wybierz auto
0369VKJC1053
Długość [mm]: 547
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
471,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
471,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980721
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 554.5
Rozwiń więcej danych
291,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
291,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261123
Długość [mm]: 520
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
220,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
220,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203304
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
308,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
308,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492550
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
285,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
285,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980686
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 810.5
Rozwiń więcej danych
453,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
453,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491209
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 520
Rozwiń więcej danych
244,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
244,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190289
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
312,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
312,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ54070005701
Strona zabudowy: Z prawej
411,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
411,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ54070007201
Strona zabudowy: Z lewej
303,63
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
303,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261156
Długość [mm]: 555
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
193,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
193,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
262,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
262,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9625L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 108
385,32
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
385,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9619L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 108
388,19
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
388,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0100L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 119
Rozwiń więcej danych
355,85
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
355,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492551
219,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
219,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491701
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 808
Rozwiń więcej danych
285,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
285,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454940
Długość [mm]: 810.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
299,07
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
299,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
211,62
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
211,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190121
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
299,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
299,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI TT I (8N), zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI TT I (8N) można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI TT I (8N) jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI TT I (8N) półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI TT I (8N), w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI TT I (8N) są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.