80 produktów
Wybierz auto
0499205032
Długość [mm]: 664
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
288,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
288,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205023
Długość [mm]: 660
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
236,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
236,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
704,14
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
704,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
0499205040
Długość [mm]: 611
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
288,95
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
288,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8097
Długość [mm]: 668
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
425,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
425,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8092
Długość [mm]: 614
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
449,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
449,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205039
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
285,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
285,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM001
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 738
Rozwiń więcej danych
326,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
326,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205022
Długość [mm]: 607
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
224,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
224,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY3144980026
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 607
Rozwiń więcej danych
339,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
339,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
829,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
829,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MEY3144980025
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 660
Rozwiń więcej danych
323,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
323,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492272
Długość [mm]: 602
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
311,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
311,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492274
Długość [mm]: 570
Wymiar gwintu: M27x1,5
Rozwiń więcej danych
295,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
295,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492275
Długość [mm]: 891
Wymiar gwintu: M27x1,5
Rozwiń więcej danych
330,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
330,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
775,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
775,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LPRDS52555
Długość [mm]: 668
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
367,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
367,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM036
Średnica [mm]: 26, 31, 38
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
Rozwiń więcej danych
249,88
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
249,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWBM189
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rozwiń więcej danych
433,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
433,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492277
Długość [mm]: 689.7
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
287,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
287,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 3 E91, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 3 E91 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 3 E91 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 3 E91 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 3 E91, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 3 E91 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.