Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
27 produktów
Wybierz auto
GSP205111
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 831
Rozwiń więcej danych
437,45
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
437,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM046
Długość [mm]: 913
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
463,17
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
463,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0902R
699,08
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
699,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM087
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
492,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
492,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM004
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 730
Rozwiń więcej danych
432,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
432,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485757
Długość [mm]: 572
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 37
Rozwiń więcej danych
383,69
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
383,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM043
Strona zabudowy: Z tyłu
1 707,39
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
1 707,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM041
Średnica [mm]: 31, 38
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
445,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
445,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM075
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rozwiń więcej danych
376,55
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
376,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM077
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
382,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
382,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM045
Długość [mm]: 607
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
416,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
416,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
FESASBMPSF12
Ciężar [kg]: 3.61
Długość opakowania [cm]: 73.5
Rozwiń więcej danych
990,14
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
990,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM042
Średnica [mm]: 31, 38
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
506,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
506,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM085
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rozwiń więcej danych
452,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
452,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485756
Długość [mm]: 871
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 37
Rozwiń więcej danych
388,50
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
388,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5828
Długość [mm]: 874
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
880,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
880,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5826
Długość [mm]: 569
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
777,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
777,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205116
Długość [mm]: 777
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
435,59
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
435,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305944
Długość [mm]: 567
Wymiar gwintu: M16x1.5x72
Rozwiń więcej danych
1 051,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
1 051,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
1 149,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
1 149,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 7 F01/F02/F03/F04, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 7 F01/F02/F03/F04 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 7 F01/F02/F03/F04 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 7 F01/F02/F03/F04 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 7 F01/F02/F03/F04, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 7 F01/F02/F03/F04 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.