50 produktów
Wybierz auto
0499205082
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
235,25
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
235,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499205043
Długość [mm]: 1020
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
347,46
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
347,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205073
Długość [mm]: 649
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
315,97
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
315,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM004
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 730
Rozwiń więcej danych
330,52
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
330,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491894
Długość [mm]: 651
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
295,08
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
295,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM016
Długość [mm]: 1054
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
353,62
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
353,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
832,90
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
832,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
712,40
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
712,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
766,93
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
766,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
FESASBMPSF12
Ciężar [kg]: 3.61
Długość opakowania [cm]: 73.5
Rozwiń więcej danych
997,26
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
997,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485756
Długość [mm]: 871
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 37
Rozwiń więcej danych
397,69
zł/szt.
Kraków: czw. 29.05
U ciebie: czw. 29.05
397,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK50027
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1020
Rozwiń więcej danych
432,83
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
432,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK50026
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 634
Rozwiń więcej danych
427,15
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
427,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491104
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 1020
Rozwiń więcej danych
257,20
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
257,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5826
Długość [mm]: 569
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
776,31
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
776,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8675
Długość [mm]: 651
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
693,91
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
693,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM015
Długość [mm]: 670
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
262,25
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM041
Średnica [mm]: 31, 38
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
445,98
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
445,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
948,00
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
948,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
HAR456581
Długość [mm]: 1020
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
298,98
zł/szt.
Kraków: czw. 29.05
U ciebie: czw. 29.05
298,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 7, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 7 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 7 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 7 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 7, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 7 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.