52 produktów
Wybierz auto
0499205082
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
235,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
235,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWNBM004
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 730
Rozwiń więcej danych
326,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
326,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205043
Długość [mm]: 1020
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
347,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
347,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8675
Długość [mm]: 651
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
492,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
492,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205073
Długość [mm]: 649
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
309,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
309,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900139
Długość [mm]: 808
565,91
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
565,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
832,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
832,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWBM041
Średnica [mm]: 31, 38
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
440,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
440,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
OSS32755
Strona zabudowy: Oś przednia
373,23
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
373,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205043OL
Długość [mm]: 1023
Wymiar gwintu: M27x1,5
Rozwiń więcej danych
343,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
343,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM015
Długość [mm]: 670
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
262,25
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM077
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
377,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
377,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM075
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rozwiń więcej danych
370,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
370,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM087
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
402,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
402,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM085
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rozwiń więcej danych
452,96
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
452,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305944
Długość [mm]: 567
Wymiar gwintu: M16x1.5x72
Rozwiń więcej danych
1 077,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 077,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
712,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
712,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0510491104
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 1020
Rozwiń więcej danych
257,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
257,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205052
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
268,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
268,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM179
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
570,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
570,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 7, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 7 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 7 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 7 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 7, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 7 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.