28 produktów
Wybierz auto
639,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
639,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP205121
Długość [mm]: 825
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
404,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
404,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
841,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
841,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
SKFVKJC8924
Długość [mm]: 880
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
542,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
542,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205121OL
Długość [mm]: 825
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
435,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
435,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3144980041
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 769
Rozwiń więcej danych
404,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
404,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900161
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
648,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
648,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205119
Długość [mm]: 827
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
422,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
422,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1908
Długość [mm]: 763
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
463,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
463,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM093
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 824
Rozwiń więcej danych
290,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
290,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM097
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 824
Rozwiń więcej danych
354,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
354,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900164
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1280
1 224,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
1 224,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492298
Długość [mm]: 834
Wymiar gwintu: M27x1,5
Rozwiń więcej danych
386,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
386,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492299
Długość [mm]: 763
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
274,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
274,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1909
Długość [mm]: 817
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
490,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
490,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900158
Długość [mm]: 705
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
648,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
648,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205119OL
Długość [mm]: 830
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
454,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
454,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM056
Długość [mm]: 910
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
494,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
494,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM055
Długość [mm]: 620
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
424,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
424,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM091
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rozwiń więcej danych
379,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
379,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X4 F26, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X4 F26 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X4 F26 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW X4 F26 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X4 F26, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X4 F26 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.