33 produktów
Wybierz auto
GSPPS900158
Długość [mm]: 705
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
638,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
638,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205121
Długość [mm]: 825
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
400,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
400,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
849,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
849,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
645,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
645,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSPPS900139
Długość [mm]: 808
635,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
635,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM093
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 824
Rozwiń więcej danych
293,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
293,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM091
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rozwiń więcej danych
383,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
383,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM097
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 824
Rozwiń więcej danych
358,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
358,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM055
Długość [mm]: 620
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
428,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
428,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM056
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-bm-056
1 255,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
1 255,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492299
Długość [mm]: 763
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
277,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
277,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492300
Długość [mm]: 817
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
304,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
304,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM056
Długość [mm]: 910
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
498,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
498,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204374
Długość [mm]: 875, 939
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 37
Rozwiń więcej danych
363,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
363,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900164
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1280
1 236,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
1 236,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205119OL
Długość [mm]: 830
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
463,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
463,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205119
Długość [mm]: 827
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
418,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
418,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205121OL
Długość [mm]: 825
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
443,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
443,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM026
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 809
498,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
498,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492298
Długość [mm]: 834
Wymiar gwintu: M27x1,5
Rozwiń więcej danych
390,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
390,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X4, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X4 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X4 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW X4 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X4, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X4 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.