32 produktów
Wybierz auto
GSP204375
Długość [mm]: 574
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 37
Rozwiń więcej danych
270,21
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
270,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1908
Długość [mm]: 763
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
463,00
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
463,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205120OL
Długość [mm]: 776
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
441,36
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
441,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
379,04
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
379,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM093
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 824
Rozwiń więcej danych
290,37
zł/szt.
Kraków: śr. 31.12
U ciebie: śr. 31.12
290,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
841,07
zł/szt.
Kraków: śr. 31.12
U ciebie: śr. 31.12
841,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
GSP205121
Długość [mm]: 825
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
384,96
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
384,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900139
Długość [mm]: 808
565,91
zł/szt.
Kraków: śr. 31.12
U ciebie: śr. 31.12
565,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900158
Długość [mm]: 705
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
589,19
zł/szt.
Kraków: śr. 31.12
U ciebie: śr. 31.12
589,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205119
Długość [mm]: 827
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
386,44
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
386,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205117
Długość [mm]: 769
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
374,53
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
374,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492299
Długość [mm]: 763
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
272,32
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
272,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492300
Długość [mm]: 817
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
298,86
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
298,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM055
Długość [mm]: 620
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
401,33
zł/szt.
Kraków: śr. 31.12
U ciebie: śr. 31.12
401,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3144980040
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 825
Rozwiń więcej danych
334,46
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
334,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3144980041
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 769
Rozwiń więcej danych
404,33
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
404,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
376,60
zł/szt.
Kraków: śr. 31.12
U ciebie: śr. 31.12
376,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM010
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 733
Rozwiń więcej danych
343,22
zł/szt.
Kraków: śr. 31.12
U ciebie: śr. 31.12
343,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM027
Długość [mm]: 809
419,95
zł/szt.
Kraków: śr. 31.12
U ciebie: śr. 31.12
419,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM026
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 809
494,09
zł/szt.
Kraków: śr. 31.12
U ciebie: śr. 31.12
494,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X4, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X4 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X4 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW X4 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X4, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X4 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.