33 produktów
Wybierz auto
NTYNPWBM055
Długość [mm]: 620
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
424,52
zł/szt.
Kraków: śr. 02.04
U ciebie: śr. 02.04
424,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900164
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1280
1 166,52
zł/szt.
Kraków: śr. 02.04
U ciebie: śr. 02.04
1 166,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM056
Długość [mm]: 910
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
494,09
zł/szt.
Kraków: wt. 01.04
U ciebie: wt. 01.04
494,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM091
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rozwiń więcej danych
379,71
zł/szt.
Kraków: śr. 02.04
U ciebie: śr. 02.04
379,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM097
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 824
Rozwiń więcej danych
354,97
zł/szt.
Kraków: śr. 02.04
U ciebie: śr. 02.04
354,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
841,07
zł/szt.
Kraków: śr. 02.04
U ciebie: śr. 02.04
841,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
NTYNWNBM056
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-bm-056
1 398,27
zł/szt.
Kraków: śr. 02.04
U ciebie: śr. 02.04
1 398,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM093
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 824
Rozwiń więcej danych
290,37
zł/szt.
Kraków: śr. 02.04
U ciebie: śr. 02.04
290,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
639,28
zł/szt.
Kraków: wt. 01.04
U ciebie: wt. 01.04
639,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MAX492299
Długość [mm]: 763
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
274,60
zł/szt.
Kraków: wt. 01.04
U ciebie: wt. 01.04
274,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3144980041
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 769
Rozwiń więcej danych
408,90
zł/szt.
Kraków: wt. 01.04
U ciebie: wt. 01.04
408,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3144980040
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 825
Rozwiń więcej danych
348,29
zł/szt.
Kraków: wt. 01.04
U ciebie: wt. 01.04
348,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204375
Długość [mm]: 574
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 37
Rozwiń więcej danych
270,21
zł/szt.
Kraków: wt. 01.04
U ciebie: wt. 01.04
270,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205117
Długość [mm]: 769
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
401,31
zł/szt.
Kraków: wt. 01.04
U ciebie: wt. 01.04
401,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205121
Długość [mm]: 825
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
332,00
zł/szt.
Kraków: śr. 02.04
U ciebie: śr. 02.04
332,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8923
Długość [mm]: 590
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
518,71
zł/szt.
Kraków: wt. 01.04
U ciebie: wt. 01.04
518,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM027
Długość [mm]: 809
579,10
zł/szt.
Kraków: śr. 02.04
U ciebie: śr. 02.04
579,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205117OL
Długość [mm]: 769
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
584,63
zł/szt.
Kraków: wt. 01.04
U ciebie: wt. 01.04
584,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900139
Długość [mm]: 808
617,92
zł/szt.
Kraków: śr. 02.04
U ciebie: śr. 02.04
617,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900158
Długość [mm]: 705
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
617,87
zł/szt.
Kraków: śr. 02.04
U ciebie: śr. 02.04
617,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X4, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X4 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X4 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW X4 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X4, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X4 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.