7 produktów
Wybierz auto
GSPPS901413
Długość całkowita [mm]: 1256
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 47
Rozwiń więcej danych
595,99
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
595,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408171094
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 613
Rozwiń więcej danych
694,13
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
694,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190128
Strona zabudowy: Oś tylna
317,93
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
317,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
619,10
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
619,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491856
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 595
Rozwiń więcej danych
264,06
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
264,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205006
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
277,34
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
277,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR471575
Długość [mm]: 595
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
255,57
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
255,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW Z3 E36/7, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW Z3 E36/7 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW Z3 E36/7 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW Z3 E36/7 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW Z3 E36/7, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW Z3 E36/7 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.