Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
57 produktów
Wybierz auto
0499210342
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
359,01
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
359,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
042140144980043
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 653
Rozwiń więcej danych
432,65
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
432,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491165
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
325,90
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
325,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
042140144980044
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
423,49
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
423,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210302
Długość [mm]: 969
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
334,52
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
334,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210238
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
238,31
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
238,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190156
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
369,34
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
369,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490911
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 995
Rozwiń więcej danych
317,33
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
317,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491049
Strona zabudowy: Z lewej
245,82
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
245,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWCT052
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
282,79
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
282,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210396
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
369,98
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
369,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66050
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 951
Rozwiń więcej danych
475,25
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
475,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210310
Długość [mm]: 670
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
211,81
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
211,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8483
Długość [mm]: 958
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
492,11
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
492,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210265
Długość [mm]: 951
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
303,72
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
303,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454235
Długość [mm]: 655
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
217,85
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
217,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
724,30
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
724,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
GSP210416
Długość [mm]: 955
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
395,23
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
395,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462159
Długość [mm]: 958
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
267,29
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
267,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8531
Długość [mm]: 988
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
549,66
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
549,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C5 III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C5 III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C5 III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C5 III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C5 III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C5 III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.