68 produktów
Wybierz auto
0499210342
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
363,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
363,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
042140144980043
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 653
Rozwiń więcej danych
415,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
415,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491165
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
316,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
316,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
042140144980044
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
406,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
406,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210302
Długość [mm]: 969
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
403,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
403,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210238
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
235,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
235,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490911
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 995
Rozwiń więcej danych
297,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
297,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
372,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
372,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491114
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 618
Rozwiń więcej danych
263,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
263,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190046
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
410,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
410,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66041
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 952
Rozwiń więcej danych
429,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
429,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT052
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
282,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
716,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 06.06
716,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
BGADS1401L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 37
396,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 06.06
396,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210283
Długość [mm]: 866
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
388,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
388,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210320
Długość [mm]: 980
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
379,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
379,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60200
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 37
Rozwiń więcej danych
418,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
418,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52307
Długość [mm]: 960
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
323,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
323,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454231
Długość [mm]: 670
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
252,04
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
252,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456615
Długość [mm]: 620.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
291,91
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
291,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C5 III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C5 III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C5 III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C5 III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C5 III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C5 III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.