7% na wycieraczki, żarówki lub płyn do spryskiwaczy od 99 zł
128 produktów
Wybierz auto
0499210342
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
366,93
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
366,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491165
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
319,35
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
319,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
042140144980043
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 653
Rozwiń więcej danych
419,15
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
419,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5309
Długość [mm]: 926
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
450,09
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
450,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
410,79
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
410,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
042140144980044
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
410,27
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
410,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5308
Długość [mm]: 942.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
434,03
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
434,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210238
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
238,07
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
238,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP210302
Długość [mm]: 969
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
407,11
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
407,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
310,94
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
310,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462159
Długość [mm]: 958
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
274,85
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
274,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
267,09
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
267,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454233
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
291,94
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
291,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4526
Długość [mm]: 961
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
528,70
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
528,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5251
Długość [mm]: 35
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
361,54
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
361,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
329,67
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
329,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182964
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 9.51
Rozwiń więcej danych
287,54
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
287,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1655610
Strona zabudowy: Z prawej
514,13
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
514,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1401L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 37
400,24
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
400,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1401R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Długość 1 [mm]: 970
524,17
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
524,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C5, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C5 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C5 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C5 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C5, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C5 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.