127 produktów
Wybierz auto
0499210342
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
339,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
339,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491165
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
301,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
301,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
042140144980043
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 653
Rozwiń więcej danych
419,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
419,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210396
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
307,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210302
Długość [mm]: 969
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
343,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
343,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5309
Długość [mm]: 926
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
445,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
445,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5308
Długość [mm]: 942.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
429,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
429,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
523,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
523,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
042140144980044
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
411,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
411,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210312
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
273,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210238
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
228,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
228,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491049
Strona zabudowy: Z lewej
245,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
245,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491887
Długość [mm]: 931
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
331,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
331,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491794
Długość [mm]: 640
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
327,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
327,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT052
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
267,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
267,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454231
Długość [mm]: 670
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
242,45
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
242,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB182964
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 9.51
Rozwiń więcej danych
287,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
287,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210344
Długość [mm]: 607
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
301,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
301,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
716,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
716,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
MAX492320
280,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
280,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C5, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C5 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C5 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C5 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C5, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C5 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.