34 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0439C120215
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0499810052
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GSP645032
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0499810115
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FASFT25094K
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0400302015100069
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510490748
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0400302015100062
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: GSP610041
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAX492791
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAX493096
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0439C120427
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GSP610161
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: GSP810159
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: OPMCW3046
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042111144980024
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04386150
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04386005
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: DENC120561
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Przegub w samochodzie CITROËN C5 III jest elementem półosi. Jego zadaniem jest przekazywanie momentu obrotowego pod kątem. W zawieszeniu zależnym z tzw. sztywnym mostem wykorzystywany jest jeden przegub na półosi. Zawieszenie niezależne wymaga zastosowania dwóch przegubów – zewnętrznego (od strony koła) oraz wewnętrznego (od strony skrzyni biegów). Praca przegubów pozwala na skręcanie kół i zmianę ich kąta położenia w stosunku do skrzyni biegów.
Zużycie przegubów samochodu CITROËN C5 III wynika przede wszystkim z dużych obciążeń, jakim są one poddawane. Częste ruszanie z piskiem opon na skręconych kołach może doprowadzić do szybkiego zniszczenia przegubów i konieczności ich wymiany. Na zużycie przegubów wpływa także zastosowanie ogumienia w rozmiarze niedopasowanym do pojazdu. Przeguby są osłonięte gumowymi osłonami. Zniszczenie powierzchni osłon nie zapewnia przegubom napędowym odpowiedniej ochrony przed czynnikami zewnętrznymi i zanieczyszczeniami. Pęknięta osłona przegubu prowadzi do szybkiego zużycia elementu.
Uszkodzenie zewnętrznego przegubu napędowego jest źródłem metalicznych stuków wydobywających się z nadkola samochodu CITROËN C5 III. Stukający hałas nasila się przy maksymalnym skręcie koła. Da się go słyszeć również przy najeżdżaniu na przeszkody, takie jak krawężnik czy próg zwalniający. Na zewnętrzne przeguby napędowe działają wyższe obciążenia, przez co szybciej ulegają one zużyciu niż przeguby wewnętrzne. Głównym objawem zużycia przegubów wewnętrznych są natomiast mocne wibracje, które mogą przenosić się na cały samochód.