49 produktów
Wybierz auto
FEB182693
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.706
Rozwiń więcej danych
247,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
247,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499299196
Długość [mm]: 869
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
301,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
301,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190148
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
274,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
274,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
330,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
330,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SNRDK59014
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 593
Rozwiń więcej danych
322,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
322,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL170806
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 875
Rozwiń więcej danych
463,57
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
463,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1618615
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 583
Rozwiń więcej danych
342,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
342,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181258
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.38
Rozwiń więcej danych
337,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
337,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4475
Długość [mm]: 868
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
388,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
388,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299195
Długość [mm]: 585
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
231,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
231,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27139
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
233,18
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
233,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR432775
Długość [mm]: 593
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
236,44
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
236,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449105
Długość [mm]: 585
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
240,48
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
240,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
296,37
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
296,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
554,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
554,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499210131
Długość [mm]: 583
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
279,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
279,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210027
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 868
Rozwiń więcej danych
127,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
127,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210128
Długość [mm]: 594
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
291,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
291,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210163
Długość [mm]: 583
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
302,96
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
302,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210090
Długość [mm]: 593
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
247,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
247,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN XSARA PICASSO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN XSARA PICASSO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN XSARA PICASSO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN XSARA PICASSO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN XSARA PICASSO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN XSARA PICASSO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.