37 produktów
Wybierz auto
NTYNWNCH052
Strona zabudowy: Z tyłu
1 429,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
1 429,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183634
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.958
Rozwiń więcej danych
380,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
380,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP215053
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
279,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
279,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH138
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Numer seryjny: Npw-ch-138
749,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
749,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH126
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 858
Rozwiń więcej danych
531,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
531,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH039
Strona zabudowy: Z przodu
848,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
848,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH032
Strona zabudowy: Z przodu
Numer seryjny: Nwn-ch-032
656,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
656,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901399
Długość całkowita [mm]: 2183
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 16
Rozwiń więcej danych
1 140,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
1 140,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH062
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-ch-062
1 784,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
1 784,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH066
Typ skrzyni biegów: 42rle
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 4-biegowa
Rozwiń więcej danych
1 784,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
1 784,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH128
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 832
Rozwiń więcej danych
507,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
507,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH134
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Numer seryjny: Npw-ch-134
1 011,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
1 011,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH023
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 832
Rozwiń więcej danych
778,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
778,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH053
Strona zabudowy: Z tyłu
1 243,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
1 243,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH061
Strona zabudowy: Z tyłu
Rodzaj napędu: Napęd tylnych kół
Rozwiń więcej danych
1 861,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
1 861,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH073
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 707,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
1 707,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2012SEBRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3.345
Rozwiń więcej danych
269,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
269,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2012SEBLH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 392
Rozwiń więcej danych
233,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
233,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492585
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
291,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
291,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH088
Typ skrzyni biegów: 845re
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 8-biegowa
Rozwiń więcej danych
1 784,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
1 784,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DODGE, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DODGE można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DODGE jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DODGE półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DODGE, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DODGE są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.