41 produktów
Wybierz auto
GSPPS901404
Długość całkowita [mm]: 1757
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 104
Rozwiń więcej danych
1 131,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
1 131,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH054
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
319,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
319,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH134
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Numer seryjny: Npw-ch-134
1 011,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
1 011,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH140
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Numer seryjny: Npw-ch-140
548,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
548,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH032
Strona zabudowy: Z przodu
Numer seryjny: Nwn-ch-032
656,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
656,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492586
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
308,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
308,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH023
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 832
Rozwiń więcej danych
733,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
733,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH052
Strona zabudowy: Z tyłu
1 320,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
1 320,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH061
Strona zabudowy: Z tyłu
Rodzaj napędu: Napęd tylnych kół
Rozwiń więcej danych
1 351,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
1 351,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH066
Typ skrzyni biegów: 42rle
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 4-biegowa
Rozwiń więcej danych
1 784,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
1 784,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH077
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 5-biegowa
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
950,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
950,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH126
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 858
Rozwiń więcej danych
531,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
531,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH136
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Numer seryjny: Npw-ch-136
1 027,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
1 027,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH138
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Numer seryjny: Npw-ch-138
640,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
640,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183634
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.958
Rozwiń więcej danych
384,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
384,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP215053
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
279,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
279,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH128
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 832
Rozwiń więcej danych
501,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
501,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH021
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
516,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
516,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH039
Strona zabudowy: Z przodu
772,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
772,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH053
Strona zabudowy: Z tyłu
1 011,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
1 011,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DODGE, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DODGE można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DODGE jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DODGE półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DODGE, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DODGE są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.