6 produktów
Wybierz auto
NTYNWNCH073
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 707,39
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
1 707,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH066
Typ skrzyni biegów: 42rle
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 4-biegowa
Rozwiń więcej danych
1 784,66
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
1 784,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH072
Strona zabudowy: Z przodu
Numer seryjny: Nwn-ch-072
702,74
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
702,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH071
Typ skrzyni biegów: W5a580
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 5-biegowa
Rozwiń więcej danych
1 707,39
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
1 707,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH077
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 5-biegowa
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 382,82
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
1 382,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH053
Strona zabudowy: Z tyłu
1 243,70
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
1 243,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DODGE CHARGER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DODGE CHARGER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DODGE CHARGER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DODGE CHARGER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DODGE CHARGER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DODGE CHARGER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.