20 produktów
Wybierz auto
GSP217157
Długość [mm]: 919
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
331,90
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
331,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK58021
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 552
Rozwiń więcej danych
412,26
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
412,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492258
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
222,55
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
222,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492339
Długość [mm]: 919
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
398,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
398,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4266
Długość [mm]: 919
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
690,49
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
690,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8915
Długość [mm]: 580
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
715,34
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
715,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27057
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 919
Rozwiń więcej danych
328,84
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
328,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP217055
Długość [mm]: 543
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
208,36
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
208,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217147
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
208,91
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
208,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP217165
Długość [mm]: 603
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
228,22
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
228,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR471588
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
162,70
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
162,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461926
Długość [mm]: 953
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
289,51
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
289,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
592,56
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
592,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB304659
Długość [mm]: 479.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
579,10
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
579,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
SKFVKJC8884
Długość [mm]: 648
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
331,62
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
331,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217146
Długość [mm]: 522
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
195,28
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
195,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC8885
Długość [mm]: 881
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
463,13
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
463,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461929
Długość [mm]: 919
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
283,18
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
283,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP217061
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
253,36
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
253,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8914
Długość [mm]: 950
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
438,93
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
438,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT FIORINO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT FIORINO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT FIORINO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT FIORINO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT FIORINO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT FIORINO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.