7% na wycieraczki, żarówki lub płyn do spryskiwaczy od 99 zł
21 produktów
Wybierz auto
GSP217157
Długość [mm]: 919
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
335,12
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
335,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
553,05
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
553,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB304659
Długość [mm]: 479.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
565,47
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
565,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
SNRDK58021
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 552
Rozwiń więcej danych
402,48
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
402,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP217055
Długość [mm]: 543
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
214,32
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
214,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217146
Długość [mm]: 522
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
197,17
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
197,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP217165
Długość [mm]: 603
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
230,47
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
230,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461929
Długość [mm]: 919
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
300,42
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
300,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461926
Długość [mm]: 953
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
307,13
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
307,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8885
Długość [mm]: 881
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
465,39
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
465,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8914
Długość [mm]: 950
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
441,07
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
441,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR471588
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
172,42
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
172,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492258
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
224,72
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
224,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492339
Długość [mm]: 919
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
402,15
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
402,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27057
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 919
Rozwiń więcej danych
307,02
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
307,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR471589
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
159,69
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
159,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8915
Długość [mm]: 580
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
635,96
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
635,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8884
Długość [mm]: 648
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
334,89
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
334,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4266
Długość [mm]: 919
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
718,49
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
718,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217147
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
214,92
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
214,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT FIORINO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT FIORINO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT FIORINO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT FIORINO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT FIORINO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT FIORINO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.