Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do KIA RIO

17 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa GSP 203823

Typ skrzyni biegów: 4at/6mt

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

290,09

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

290,09

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203624

Typ skrzyni biegów: 4at/6mt

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

289,97

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

289,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 466 958

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 923

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

221,70

zł/szt.

Kraków: pt. 16.05

U ciebie: pt. 16.05

221,70

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 477 787

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 682

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

278,11

zł/szt.

Kraków: pt. 16.05

U ciebie: pt. 16.05

278,11

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 477 788

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 912

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

315,11

zł/szt.

Kraków: pt. 16.05

U ciebie: pt. 16.05

315,11

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 227025

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

291,35

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

291,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS1300L

Strona zabudowy: Z lewej

449,61

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

449,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS3602RA

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

400,95

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

400,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-HY-618

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

239,05

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

239,05

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-KA-384

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

300,88

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

300,88

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa FEBEST 1214-SOLLH

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 655

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

376,52

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

376,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa FEBEST 1214-SOLRH

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 927

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

478,00

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

478,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK84.004

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 927

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

330,02

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

330,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-KA-382

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

308,61

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

308,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 227027

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

290,21

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

290,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5240

Długość [mm]: 928

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

372,42

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

372,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 466 957

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 634

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

231,07

zł/szt.

Kraków: pt. 16.05

U ciebie: pt. 16.05

231,07

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do KIA RIO

Wał napędowy w samochodzie KIA RIO – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie KIA RIO?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu KIA RIO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie KIA RIO?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie KIA RIO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie KIA RIO – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie KIA RIO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie KIA RIO

W pojazdach KIA RIO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu KIA RIO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

KIA RIO – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu KIA RIO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.