14 produktów
Wybierz auto
Producenci
NTYNPWKA382
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203823
Typ skrzyni biegów: 4at/6mt
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
302,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
302,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHY618
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
239,05
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
239,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS3631L
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
597,21
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
597,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203624
Typ skrzyni biegów: 4at/6mt
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
276,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
276,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5240
Długość [mm]: 928
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
372,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
372,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK84004
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 927
Rozwiń więcej danych
330,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
330,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA384
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
262,25
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1300L
Strona zabudowy: Z lewej
449,61
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
449,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1214SOLLH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 655
Rozwiń więcej danych
376,52
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
376,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477787
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 682
Rozwiń więcej danych
271,73
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
271,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477788
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 912
Rozwiń więcej danych
307,88
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
307,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR466957
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 634
Rozwiń więcej danych
225,81
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
225,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP227027
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
272,38
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
272,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu KIA RIO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie KIA RIO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie KIA RIO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach KIA RIO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu KIA RIO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu KIA RIO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.