7% na wycieraczki, żarówki lub płyn do spryskiwaczy od 99 zł
18 produktów
Wybierz auto
FES1214SOLLH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 655
Rozwiń więcej danych
362,45
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
362,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR466958
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 923
Rozwiń więcej danych
222,79
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
222,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK84004
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 927
Rozwiń więcej danych
333,23
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
333,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
05501214SOLRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 927
Rozwiń więcej danych
459,97
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
459,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP227025
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
294,17
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
294,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1300L
Strona zabudowy: Z lewej
453,97
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
453,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS3631L
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
603,01
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
603,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS3602RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
Rozwiń więcej danych
404,84
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
404,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203624
Typ skrzyni biegów: 4at/6mt
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
292,79
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
292,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203823
Typ skrzyni biegów: 4at/6mt
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
292,91
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
292,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477787
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 682
Rozwiń więcej danych
279,45
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
279,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477788
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 912
Rozwiń więcej danych
316,63
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
316,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHY618
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
241,37
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
241,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWKA384
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
303,80
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
303,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA382
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
311,60
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
311,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5240
Długość [mm]: 928
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
376,03
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
376,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR466957
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 634
Rozwiń więcej danych
232,18
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
232,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP227027
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
293,03
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
293,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu KIA RIO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie KIA RIO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie KIA RIO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach KIA RIO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu KIA RIO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu KIA RIO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.